نویسنده : #حامدفتحی
www.hamedfathi.com


چند نکته  آموزشی کوتاه در زمینه  حفظ قطعات


دیوید_راسل در این زمینه پیشنهاد جالبی ارایه میدهد وی میگوید  : بهتر است قطعات را از انتها شروع کنید ! بطور معمول وقتی یک قطعه را پیش رویتان قرار میدهید شما  خط به خط پیش می روید و  تمای  نت ها را از بالا به پایین پشت سر گذاشته   و به به تدریج و با نواختن هر قسمت ، به سراغ قسمت بعدی رفته و این مسیر را تا اخر انجام میدهید  ولی اگر از آخرین میزان شروع کنید و سپس یکی مانده به آخر و همین طور تا ابتدا پیش بروید  ناخودآگاه در  موقعیتی قرار میگیرید که این ادامه کار بسیا راحتر از پیش است . هر چند با این روش در ابتدای کار بخصوص در میزانهای ابتدایی که در حقیقت میران های انتهای قطعه هستند شما در ابتدا نیاز به کار بیشتری دارید ولی مطمئن باشید پس از مدتی به نتیجه شگفت انگیزی میرسید "
به عقیده اینجاب جدا از مطلب فوق که بسیار جالب و تاثیر گذار است
 همیشه میتوان حفظ قطعات را به حفظ یک شعر نیز تشبیه کرد شما میبایست همانطور که یک شعر را به بیت و مصرع تقسیم میکنید بتوانید قطعه را جمله بندی کنید حال جمله بندی چیست ؟ در مطلب آتی میخوانید و بصورت عملی به شما آموزش داده میشود
در هر حال حفظ قطعات بر پایه جمله بندی بصورت آوازی نیز یکی از شیوه های مرسوم در حفظ قطعات میباشد اما سوال اینجاست با قطعات مدرن چه میشود کرد ؟ قطعاتی که جمله بندی آوازی مشخصی ندارند ؟!

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob چند نکته آموزشی کوتاه در زمینه حفظ قطعات viwio چند نکته آموزشی کوتاه در زمینه حفظ قطعات twitter چند نکته آموزشی کوتاه در زمینه حفظ قطعات facebook چند نکته آموزشی کوتاه در زمینه حفظ قطعات google buzz چند نکته آموزشی کوتاه در زمینه حفظ قطعات google چند نکته آموزشی کوتاه در زمینه حفظ قطعات digg چند نکته آموزشی کوتاه در زمینه حفظ قطعات yahoo چند نکته آموزشی کوتاه در زمینه حفظ قطعات

Related posts:

  1. بازبینی قطعات
  2. متد آموزشی سوزوکی برای گیتار
  3. نکات مفید آموزشی گیتار – شماره یک
  4. سخنان بزرگان موسیقی در زمینه نحوه تمرین
  5. ضبط قطعات برای پیشرفت در نوازندگی
  6. محبوبترین قطعات گیتار کلاسیک
  7. نقش اساسی سگویا در زمینه تمرینات تکنیکی
  8. جان ویلیامز و نکاتی در زمینه صدادهی در گیتار کلاسیک
  9. شش نکته طلایی برای مقابله با اضطراب در نوازندگی
  10. کنترپوان در قطعات گیتار کلاسیک