نویسنده : حامد فتحی

یک سال از درگذشت “رولن دیانز” نابغه دنیای گیتار کلاسیک گذشت . در عصر حاضر سخت است فردی را مثل رولن دیانز یافت که هم در نوازندگی ویرتیوز باشد و در آهنگسازی – تنظیم در حدی باشد که یک شاخص برای اهالی فن محسوب شود بالاخص در زمینه تنظیم و آهنگسازی که گیتار کلاسیک همیشه دچار ضعف بوده است و اگر دوران سگوویا را دوران شکوه و پربار گیتار کلاسیک بدانیم بی تعصب خاصی باید گفت که دیگر خبری از آن شکوه نیست و با مرگ دیانز گیتار کلاسیک یکی از مهمترین موزیسین های پیشرو خود را از دست داد فراموش نکنیم شاید نوازندگان متبحر و با تکنیک بالایی در گیتار کلاسیک حضور و ظهور داشته باشند اما این ساز نیاز به موزیسین های چون دیانز و گسترش رپرتوار در هر زمانی دارد و میبایست با موسیقی معاصر و تحولات در عرصه موسیقی جدی به پیش رود .

رولن دیانز در سه سال آخر زندگی اش تمرکزش را بر روی تنظیم و بنوعی اهنگسازی ده اثر از پیاتزولا نمود که آخرین فعالیت وی می باشد .
صخبت از آثار وی – تکنیک های که در آثارش بکار گرفت – نبوغ بالا و درک عمیقی ای که از گیتار داشت شاید سخن گزافه ای باشد نام وی همیشه در تاریخ گیتار کلاسیک با آثارش باقی خواهد ماند .
http://www.rolanddyens.com

photo 2017 10 29 11 00 07 300x200 سالروز درگذشت رولن دیانز

photo 2017 10 29 11 46 59 218x300 سالروز درگذشت رولن دیانز

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob سالروز درگذشت رولن دیانز viwio سالروز درگذشت رولن دیانز twitter سالروز درگذشت رولن دیانز facebook سالروز درگذشت رولن دیانز google buzz سالروز درگذشت رولن دیانز google سالروز درگذشت رولن دیانز digg سالروز درگذشت رولن دیانز yahoo سالروز درگذشت رولن دیانز

Related posts:

  1. درگذشت اسطوره نوازندگی گیتار فلامنکو ” پاکو دلوسیا “
  2. سید برت بوجود آورنده گروه جاودانه پینک فلوید درگذشت
  3. درگذشت گری مور
  4. یاماشیتا
  5. Roland Dyens
  6. Redmond O’Toole گیتار نوازی همانند ویلونسل
  7. آبل کارلوارو
  8. Mario Castelnuovo-Tedesco