0011d109 medium 300x249 کنسرتو آرانخوئز پارتیتور

حامد فتحی

شاید محبوبترین اثر در گیتار کلاسیک که هم بسیار از نظر موسیقیایی ارزشمند هست و هم در بین مخاطب عام و خاص شهرت پیدا کرده باشد کنسرتو آرانخوئز میباشد در مطالب گذشته به بحث در مورد این کنسرتو پرداخته شده است اما اینبار از زبان په په رومرو که همکاری نزدیکی با رودریگو  داشت به داستان موومان دوم این اثر به یادماندی مینشینیم . و در تالار تخصصی گیتار میتوانید پارتیتور کامل این اثر + سولو و پیانو + تکنوازی تنظیم آنجل رومرو را دریافت نمایید .

 

در این زمینه یکی از موزیسنهای ایران ( ه . خلعتبری )نیز نظری را ارائه داشته اند :

لازم به اشاره هست که بعضی از آثار موسیقی کلاسیک ( و بعضا انواع دیگر موسیقی ) هستند که بسیار به ندرت بدون نقص و اشتباه بصورت زنده روی صحنه اجرا میشوند. دلیل این امر مشکل بودن ساز یا فسمت کر یا سولیست یا… برمیگرده. به هر حال بدون نقص ترین اجرای این آثار، همانا اجرای استدیویی یا ضبط صفحه با بارها ایست یا تکرار یا میکس میباشد.
یکی از قطعاتی به تایید بسیاری از رهبر ها و سولیت های درجه یک، اجرای زنده ی بدون نقص اون (چه به لحاظ انگشت گذاری ساز یا همراهی ارکستر یا اجرای کادنس یا…) کم و بیش محال هست ، این کنسرتو گیتار میباشد.
همچنین یکی از آثاری که باعث ورود تکنیک صدا برداری و میکروفن به علم موسیفی کلاسیک شد( کم بودن حجم صدا دهی گیتار در مقابل ارکسنر کامل) نیز این اثر میباشد.
ممنونم

 

دانلود ویدیو – صحبتهای په په رومرو 

لینک یوتیوب 

رمز : www.guitarsara.com

دانلود نت ویژه اعضای تالار در بخش نت های گیتار کلاسیک

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob کنسرتو آرانخوئز پارتیتور viwio کنسرتو آرانخوئز پارتیتور twitter کنسرتو آرانخوئز پارتیتور facebook کنسرتو آرانخوئز پارتیتور google buzz کنسرتو آرانخوئز پارتیتور google کنسرتو آرانخوئز پارتیتور digg کنسرتو آرانخوئز پارتیتور yahoo کنسرتو آرانخوئز پارتیتور

Related posts:

  1. تجربیات نوازندگی دیوید راسل – باره های غیر معمول
  2. Scott Tennant
  3. بررسی کنسرتو آرانخوئز Concierto de Aranjuez
  4. مانوئل باروئکو Manuel Barrueco
  5. Filomena Moretti
  6. Redmond O’Toole گیتار نوازی همانند ویلونسل
  7. آبل کارلوارو