293672 معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazzشاید هیچ موسیقی دیگری مثل جز تا این اندازه تأثیرگذار بر موسیقیها و موسیقیدانهای دیگر کشورها تأثیر نگذاشته باشد. این یک موفقیت عالی برای چنین موسیقی غنی و جذابی است.معرفی سه تن از پایه گزاران موسیقی (jazz)

۱ـ (۱۹۳۱ـ ۱۸۷۷) چارلز بادی بولدن Charles Buddy Bolden

 

چارلز بادی بولدن اولین کسی است که موسیقی بداهه را اجرا کرد، چیزیکه جز نام گرفت. او نوازنده فوق العاده کرنت نیواورلئان (ملقب به شاه کرنت) و همچنین یکی از بهترین نوازنده های هورن در دوره خودش بود.علاوه بر نوازندگی فوق العاده، صدایی واضح و رسا داشت و طرفداران بیشماری را به خود جذب کرده بود.گروه او برای اولین بار در حدود سال ۱۸۹۵ در نیواورلئان شروع به کار کرد و یکی از بهترین و محبوبترین گروههای شهر شد.

۲ـ (۱۹۳۸ ـ ۱۸۸۵) جوکینگ اولیور Joe King Oliver

جوکینگ اولیور یکی از مهمترین و برجسته ترین چهره های جز است. در حدود سال ۱۹۰۸ نواختن را آغاز کرد و یکی از نوازندگانی بود که تأثیر زیادی بر ارتقاء سطح موسیقی جز داشت.

یکی از چشمان او از بچگی نابینا بود و اغلب نشسته یا متمایل به دیوار ساز میزد یا اینکه کلاهی لبه دار بر سر میگذاشت تا چشم نابینایش را مخفی کند!

او به خاطر به کارگیری ابزاری روی سازش، کرنت، به منظور تغییر صدای آن بسیار معروف شد؛ روی سازش از میوت (فلز، کائوچو و یا پلاستیک که روی ساز میگذارند تا ساز صدایی نرمتر تولید کند.)، کلاه لبه دار، بطری و لیوان استفاده میکرد.

۳ـ (۱۹۷۱ـ۱۹۰۱)لوئیاستاچ مو آرمسترانگ Louis Satchmo Armstrong

لوئی آرمسترانگ اهل نیواورلئان بود و خانواده بسیار فقیری داشت.دوازده ساله بود که به خاطر شلیک هوایی در شب سال نو، به مدرسه اصلاح و تربیت فرستاده شد و چهارده ساله بود که از آنجا بیرون آمد.او در مدرسه اصلاح و تربیت تا اندازهای نواختن ساز کرنت را یاد گرفت.

 

لوئی برای امرار معاش روزنامه فروشی میکرد، بار قایقها را خالی میکرد و زغال میفروخت. آن موقع سازی برای خودش نداشت، ولی همیشه برای شنیدن موسیقی گروههای مختلف به کلوپها میرفت.جو کینگ اولیور محبوب آرمسترانگ و مثل پدر برای او بود. لوئی جو را میپرستید و او را «پاپاجو» صدا میزد.اولین کرنت لوئی را کینگ اولیور به او هدیه کرد و علاوه بر این به لوئی این ساز را هم آموزش داد.

آرمسترانگ یکی از بزرگترین موسیقیدانهای جز بود، کسیکه جز اصیل و واقعی را معرفی کرد او نه تنها یکی از بهترین و بزرگترین موسیقیدانهای امریکا که یک ستاره بین المللی بود.

منبع ماهنامه موسیقی مقام
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazz viwio معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazz twitter معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazz facebook معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazz google buzz معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazz google معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazz digg معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazz yahoo معرفی سه تن از پايه گزاران موسيقي jazz

Related posts:

  1. ۵۰ سال Kind of Blue، پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی جاز
  2. پاکو د لوسیا و ال دى میولا در فستیوال موسیقى Jazz در لورکوزن
  3. معرفی گروه indialucia:تلفیق موسیقی هند و فلامنکو
  4. معرفی ویسنته آمیگو
  5. معرفی گروه جیپسی کینگز