نویسنده و مترجم:
حامد فتحی نوازنده و مدرس گیتار
info@hamedfathi.com

اینبار به سراغ نوازنده ای از نسل بیاد ماندی گیتار کلاسیک میرویم نوازنده ای که همپای گیتاریستهای اسطوره ای چون جان ویلیامز – په په رومرو و جولیان بریم در اشاعه و گسترش گیتار کلاسیک نقش بسیار موثری را داشته است.شخصی که یکی از فعالیتهای وی اوردن گیتار کلاسیک بعنوان یک ساز با قابلیت های بسیار بالا در مهمترین مراکز موسیقی جهان بوده است.

اجرا در سرتاسر امریکا همراه با ارکسترهای معتبری چون :Seattle Symphony – New World Symphony – Los Angeles Philharmonic -Philadelphia Orchestra –
Boston Symphony – Baltimore Symphony

و همچنین تورهای بسیاری به کشورهای اروپایی و آسیایی و برگزاری کنسرت و کلاسهایی آموزشی برای علاقمندان به گیتار کلاسیک.

 مانوئل باروئکو Manuel Barrueco

باروئکو در سال ۱۹۵۲ در کشور کوبا و در شهر سانیاگو بدنیا امد .

وی نوازندگی گیتار را از سن هشت سالگی شروع نمود و علاقه وی به موسیقی باعث شد تا به کنسرواتوار Esteban Salas شهر سانتیاگو برود . در سال ۱۹۷۶ همراه با خانواده خود به کشور آمریکا مهاجرت نمود و در Peabody Institute شهر بالتیمور مشغول به تحصیل شد جایی که وی توانست بورسیه تحصیلی دریافت نماید.

در سن ۲۲ سالگی و در سال ۱۹۷۴ وی اولین نوازنده گیتار کلاسیکی بود که توانست جایزه Concert Artist Guild Awardرا بدست آورد چون تا قبل از آن موسیقی گیتار کلاسیک را جزو موسیقی کلاسیک نمی پذیرفتند .( از سگوویا بعنوان پدر گیتار کلاسیک باید تقدیر نمود که فعالیت شایانی در جهت اعتبار بخشیدن به ساز گیتار در جهان انجام داده بود )

هر چند در برهه ای از زمان باروئکو جوان دچار مشکلات روحی شد و همواره از Aaron Shearer بعنوان معلمی که موجب شد تا وی دوباره به دنیای موسیقی و گیتار برگردد یاد مینماید.

اجراهای اولیه ای که توسط وی منتشر شد با تقدیر همگان در زمینه موزیکالیته و تکنیک بسیار بالایش روبرو شد .
که در حاضر حاضر بیشترین ضبط های خود را با شرکت مشهور EMI انجام میدهد که خود نشاندهنده اعتبار بالای وی در نوازندگی گیتار میباشد .
یکی از آثار وی که بسیار مورد تقدیر منتقدین و مجلات موسیقی قرار گرفت اجرای کنسرتو آرانخوئز همراه با رهبر/ خواننده برجسته معاصر Placido Domingo بود.

از اثار دیگر وی میتوان به همکاری فراموش نشدنی وی با نوازندگان بزرگی چون Al Di Meola و Steve Morse (Deep Purple) وAndy Summers (The Police) یاد کرد که ثمره آن آلبوم Nylon & Steel بود.

علاقه وی برای گسترش رپرتوار گیتار کلاسیک باعث شد تا با آهنگسازان مختلفی همکاری نماید و آنان را ترغیب به ساخت قطعاتی برای گیتار بنماید.
ثمره این فعالیتهای وی در عرضه موسیقی باعث شد تا اهنگسازانی معاصر بسیاری برای وی قطعه بسازند آهنگسازانی چون :Toru Takemitsu, Steven Stucky, و Michael Daugherty

اجراهای وی در بسیاری از رادیو و تلویزیونهای جهان پخش شده است . در سال ۲۰۰۶ اثری تصویری با عنوان A Gift and a Life منتشر شد که به زندگی شخصی وی و دوستانش و فعالیتهایش اشاره میشود .

وی همچنین تنظیمات بسیار خوبی از اثار مختلف از خود انجام داده است که میتوان به تنظیم آثار گرانادوس و آلبنیز اشاره کرد.

http://www.barrueco.com/

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob مانوئل باروئکو Manuel Barrueco viwio مانوئل باروئکو Manuel Barrueco twitter مانوئل باروئکو Manuel Barrueco facebook مانوئل باروئکو Manuel Barrueco google buzz مانوئل باروئکو Manuel Barrueco google مانوئل باروئکو Manuel Barrueco digg مانوئل باروئکو Manuel Barrueco yahoo مانوئل باروئکو Manuel Barrueco

Related posts:

  1. Nicola Hall
  2. گیتار نوازی به شیوه ویولنسل – Paul Galbraith
  3. Redmond O’Toole گیتار نوازی همانند ویلونسل
  4. آبل کارلوارو
  5. مصاحبه با مانوئل باروئکو