مترجم:
حامد فتحی
www.hamedfathi.com
اختصاصی گیتار برای همه
info@hamedfathi.com
اینبار به سراغ کتاب آموزشی از یکی از برجسته ترین نوازندگان گیتار راک میرویم . رمز و رازهایی در نواختن گیتار . تجربیات نوازنده ای که بسیار ارزشمند است و چه زیبا این تجربیات را به هنرجویان منتقل مینماید.

un44titled پیدا کردن نت:

برای یک نوازنده گیتار بسیار مهم است که به گیتار خود و نتهای بر روی آن تسط کافی داشته باشد . ما انرا جغرافیای گیتار مینامیم. در طی این سالها همیشه بدنبال تمرینات جدید برای شناخت کافی بر روی ساز بوده ام که برخی از آنها گاهی آسان – گاهی سخت و برخی دیگر غیرقابل تصور ! بوده اند. اما در اینجا تمرینی را ارائه میدهم که بسیار مفید میباشد. و تنها چیزی که شما به آن احتیاج دارید یک مترونوم – و تمرکز و صبر وحوصله هست.

مترونوم را بر روی سرعت ۶۰ قرار داده (بصورت چنگ هرچند بستگی به مهارت شما دارد میتوانید سیاه نیز در نظر بگیرید )

بر روی یک نت تمرکز نمایید : بعنوان مثال نت سل
سپس همراه با ضربات مترونوم نت سل سیم شش را بگیرید و ضربه بزنید بدون هیچ مکثی و همراه با ضربات مترونوم بسراغ سل سیم ۵

بروید و سپس نت سل سایر سیمها . در صول تمرینات سعی کنید حتی از سیمهای آزاد نیز استفاده کنید .
اما بخاطر داشته باشید تقلب نکنید! اگر سرعت بالا هست آنرا کم کنید و سعی کنید با مترونوم کاملا این تمرین را دقیق انجام داده و به اجرای صحیح و شفاف نت ها دقت نماید. این تمرین را تا جایی انجام دهید که حتی بنوانید در خواب نیز آنرا براحتی اجرا نمایید.
===================================

نظرات مترجم :

اما همیشه میتوان در تمرینات خلاقیت هایی را هم ایجاد کرد .
بعنوان مثال شما میتوانید پس از انجام این تمرین
دو نت را در نظر بگیرید بر فرض نت فا – سل
و سپس سایر نت ها

و در ادامه بصورت سه نتی و چهارنتی اجرا نماید .

هر چند برای رسیدن به مهارت بالا در این تمرین نیاز به سالها نوازندگی میباشد اما در نهایت شما نوازنده ای خواهید شد که بر سازتان کاملا تسلط خواهید داشت.

یکی از ضعف های موجود در نوازندگان گیتار کلاسیک اینست که تسلط کافی بر روی ساز خود ندارند و تنها قدرت اجرای قطعات را دارا میباشند در حالی که یک گیتاریست موفق در سبک کلاسیک کسی است که با آگاهی کامل بر روی ساز خود و شناخت پوزیسیون ها و نت ها بتواند قطعات را با تفکر بیشتری بر روی گیتار اجرا نماید .

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob پیدا کردن نت viwio پیدا کردن نت twitter پیدا کردن نت facebook پیدا کردن نت google buzz پیدا کردن نت google پیدا کردن نت digg پیدا کردن نت yahoo پیدا کردن نت

هیچ مطلب مرتبطی وجود ندارد