megadeath بررسی موسيقی گروه مگادث بررسی موسیقی گروه مگادث Megadeth به تفکیک سال: سال ۱۹۸۲ لارس آلریک Lars Ulrich و جیمز هتفیلد James Hetfield گروه متالیکا Metallica را تشکیل دادند. دیو ماستین Dave Mustaine گروه Panic را ترک گفت و به متالیکا پیوست. ران مک‌گاونی Ron McGovney بعنوان بیسیست در متالیکا شروع بکار کرد.

در ماه مارس، اولین اجرای متالیکا از رادیو پخش شد. در همان ماه متالیکا در توری که گروه Saxon با نام Denim and Leather ترتیب داده بودند، شرکت نمود. در ماه آوریل، برد پارکر Brad Parker بعنوان گیتاریست دوم گروه انتخاب شد. به دنبال این انتقال ماستین گروه را ترک کرد.

شایان ذکر است که متالیکا فقط یک روز، گروهی پنج نفره بود. در ماه می، هتفیلد، ریتم گیتار را بعهده گرفت علاوه بر اینکه خواننده اصلی نیز محسوب می‌شد. در ماه ژوئن، آهنگ Hit the Lights ضبط شد و بدنبال آن نسخه اولیه آلبوم No Life ’til Leather منتشر گردید. کلیف برتون Cliff Burton در ماه دسامبر گروه Trauma را ترک کرد و جایگزین مک‌گاونی گردید.

سال ۱۹۸۳ در ماه مارس، کلیف اولین اجرایش را با متالیکا تجربه نمود. در ماه آوریل، دیو رسماْ از متالیکا اخراج شد و کرک همت Kirk Hammett جایگزین او گردید. کرک قبل از اینکه به متالیکا ملحق شود در گروه Exodus فعالیت می‌نمود.

اولین آلبوم متالیکا با عنوان Kill ‘Em All عرضه شد. دیو ماستین دست به همکاری برای تشکیل گروهی جدید با David Ellefson بعنوان بیسیست، Kerry King بعنوان گیتاریست و Lee Rausch بعنوان درامر زد. تا بالاخره گروه مگادث تشکیل یافت.

Kerry King با مگادث در تورهای کوچکی همکاری کرد تا سپس به گروه Slayer بازگشت. در ۳۱ دسامبر دیو ماستین خواننده اصلی گروه مگادث نام گرفت. سال ۱۹۸۴ Lee Rausch گروه را ترک کرد و Gar Samuelson جای او را گرفت.

Chris Poland به خدمت گرفته شد تا جای خالی Kerry King را پر کند. در ماه نوامبر، مگادث با شرکت Combat Records دست به امضای قرارداد زد. سال ۱۹۸۵ در ماه می، مگادث آلبوم Killing Is My Business… And Business Is Good را عرضه نمود.

سال ۱۹۸۶ کلیف برتون در اثر سانحه تصادف اتوبوس جان خود را از دست داد. در ماه نوامبر مگادث آلبوم Peace Sells… but Who’s Buying را روانه بازار نمود. شرکت Capitol Records با مگادث قرارداد بست و نسبت به شرکت Combat Records برتری پیدا کرد. گروه Overkill با آنها برای برپائی توری با عنوان Wake Up Dead دست همکاری دادند. Chris Poland و Gar Samuelson بعد از آخرین اجرای گروه در تور هاوائی از گروه جدا شدند.

سال ۱۹۸۷ در ماه فوریه، گروه با Alice Cooper توری با نام Constrictor را برپا کردند. در همان ماه مگادث با گروه Mercyful Fate به اجرای مشترک پرداخت. Chuck Behler بعنوان درامر در گروه استخدام شد. Jay Reynolds با آنها بعنوان گیتاریست کمکی مساعدت نمود تا جایگزین مناسبی در گروه برای Poland پیدا شود. بعد از آن Jeff Young بعنوان گیتاریست بکار گرفته شد.

سال ۱۹۸۸ در ماه مارس، مگادث آلبوم So Far, So Good… So What را عرضه نمود. گروه با بهمراه خواننده بزرگ سبک هوی متال، Dio ترتیب تورهای گسترده‌ای را در سراسر کانادا و ایالات متحده دادند. در آگوست، مگادث با گروه KISS در Castle Donnington به اجرا پرداخت. آنها در تور استرالیا شرکت نکردند تا در تور بزرگتر Monsters of Rock شرکت کنند.

سال ۱۹۸۹ Jeff Young و Chuck Behler از گروه جدا شدند. ماستین بخاطر رانندگی دیوانه‌وارش توسط پلیس بازداشت شد. در جولای، Nick Menza بعنوان درامر در گروه مشغول بکار شد.

سال ۱۹۹۰ در ماه فوریه، مارتی فریدمن Marty Friedman بعنوان لیدگیتاریست استخدام شد. در ماه اکتبر مگادث آلبوم Rust in Peace را منتشر کرد. گروه در همان ماه به همراه گروههائی نظیر Slayer، Suicidal Tendencies و Testament در تور Clash of the Titans شرکت نمود.

سال ۱۹۹۱ در ماه مارس مگادث، از آلبوم جدید گروه Judas Priest با نام Painkiller پشتیبانی کرد و آنها را حمایت نمود. در ماه آوریل، دیو ماستین با Pamela Anne ازدواج کرد. در همان ماه ویدئوی Rusted Pieces منتشر گشت. مگادث با همکاری گروههائی همچون Slayer، Anthrax و Alice in Chains ترتیب تور گسترده‌ای را داد. در ماه جولای مگادث برای فیلم Bill & Ted’s Bogus Journey آهنگ Go to Hell را ساخت.

سال ۱۹۹۲ در ماه می، موسیقی فیلم Super Mario Bros بنام Breakpoint عرضه گشت. در جولای آلبوم Countdown to Extinction تولید شد. در ماه نوامبر ویدئوی Exposure of a Dream منتشر شد. مگادث ترتیب برگزاری توری را در امریکا با شرکت گروه Stone Temple Pilots داد. پسر ماستین بنام Justis متولد شد.

سال ۱۹۹۳ مگادث با گروههائی همچون Milton Keynes Bowl، Diamond Head به همراه متالیکا ترتیب کنسرت مشترکی را داد. آنها با گروه بزرگ Iron Maiden چندین بار در تور اروپا به اجرای مشترک پرداختند. گروه Pantera با مگادث در تور Countdown to Extinction به اجرای مشترک پرداخت. در ژوئن مگادث، موسیقی فیلم Last Action Hero را با نام Angry Again تولید نمود. در ماه نوامبر، بازهم به ساخت موسیقی فیلم این بار برای فیلم The Beavis and Butthead Experience بنام Ninty Nine 99 Ways to Die پرداختند.

سال ۱۹۹۴ در ۳۱ اکتبر مگادث آلبوم Youthanasia را عرضه نمود و در برنامه Night of the Living Megadeth که از شبکه تلویزیونی MTV پخش می‌شد به اجرای زنده پرداخت. مگادث آهنگ Paranoid را از گروه Black Sabbath در یادبودی از آنها بازنوازی کرد.

سال ۱۹۹۵ در ماه ژانویه بود که برای فیلم Crypt Presents: Demon Knight آهنگی با عنوان Diadems تنظیم کردند. در ژانویه و فوریه، تور جهانی Youth برپا شد. در ماه می ویدئوی Evolver: The Making of Youthanasia عرضه شد. در ماههای جولای و آگوست، آنها با گروههای Korn و Fear Factory به اجرای مشترک دست زدند.

سال ۱۹۹۶ الکساندر، پسر David Ellefson بدنیا آمد. سال ۱۹۹۷ مگادث آلبوم Cryptic Writings را تولید نمود. آهنگ Almost Honest را برای فیلم Mortal Kombat Annihilation تنظیم کردند.
سال ۱۹۹۸ در ۲۸ ژانویه، Electra دختر ماستین متولد شد. مگادث در فستیوال Ozzfest ‘۹۸ به اجرا پرداخت. در ماه جولای Nick Menza از گروه خارج شد و به جای او Jimmy DeGrasso پشت درام مگادث نشست. در ۲۳ اکتبر آن سال، Athena، دختر David Ellefson متولد شد.

سال ۱۹۹۹ مگادث تابستان آن سال را به اجرا در برنامه‌های رادیوئی پرداخت و همچنین در تور اروپائی که گروه Iron Maiden ترتیب داده بود شرکت نمود. آهنگ Crush ‘Em برای فیلم Universal Soldier 2 ساخته شد. آلبوم Risk در ۳۱ آگوست تولید شد.

سال ۲۰۰۰ Al Pitrelli به مگادث پیوست. این درست همان موقعی بود که مارتی از آنها جدا شده بود. گروه قرارداد خود را با شرکت Capitol Records لغو کرد تا با شرکت Sanctuary Records قراردادی جدید منعقد سازد. آهنگ Kill the King شماره یک جدول موسیقی امریکا شد. آنها اقدام به تولید Capitol Punishment: The Megadeth Years نمودند. گروه به استودیویشان در شهر لوس‌آنجلس بازگشتند تا کار بروی آخرین اثرشان را به اتمام برسانند.

سال ۲۰۰۱ در ماه آوریل مگادث شروع به برگزاری تور آکوستیکال کوچکی در امریکا با حمایت ایستگاه رادیوی محلی نمود. در ماه ژوئن،‌ گروه در فستیوال جهانی به همراه گروه AC/DC شرکت و اقدام به اجرای زنده نمودند. در ماه سپتامبر مگادث با گروه Endo در سواحل غربی امریکا و با گروه Iced Earth در شرق ایالات متحده به اجرای زنده پرداخت. در ماه اکتبر DVD ویژه‌ Behind The Music روانه بازار شد.

سال ۲۰۰۲ در ماه مارس، گروه برخی از اجراهای زنده‌ خود را تحت عنوان آلبومی بنام Rude Awakening در ۲ CD عرضه نمودند. در ماه آوریل رشته‌های عصبی بازوی ماستین دچار صدمه شد. او دیگر قادر به گیتار زدن نبود.

سال ۲۰۰۳ در ماه فوریه ماستین پشت گیتارهای Jackson را برای هوادارانش امضا کرد. در ماه اکتبر،‌ آلبوم Peace Sells …But Who’s Buying بروی DVD صوتی با صدای دیجیتال دالبی ۱/۵ دوباره عرضه شد.

سال ۲۰۰۴ در ماه ژانویه دیو ماستین اعلام کرد که سلامتی‌اش را کاملاْ بدست آورده است و در آینده اقدام به تولید کارهای جدید خواهد نمود. آلبوم جدید مگادث با حضور Vinnie Colaiuta بعنوان درامر، Jimmy Sloas بعنوان بیسیست و Chris Poland بعنوان گیتاریست مهمان عرضه نمود.

سال ۲۰۰۵ دیو ماستین سال ۲۰۰۵ را به همه هوادارانش تبریک می‌گوید! در حال حاضر اعضای گروه عبارتند از: Dave Mustaine بعنوان خواننده و گیتاریست. James MacDonough بعنوان بیسیست. Glen Drover بعنوان گیتاریست. Shawn Drover بعنوان درامر.

وب سایت اصلی این گروه:
http://www.megadeth.com

حمید ملاهادی
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob بررسی موسيقی گروه مگادث viwio بررسی موسيقی گروه مگادث twitter بررسی موسيقی گروه مگادث facebook بررسی موسيقی گروه مگادث google buzz بررسی موسيقی گروه مگادث google بررسی موسيقی گروه مگادث digg بررسی موسيقی گروه مگادث yahoo بررسی موسيقی گروه مگادث

Related posts:

  1. بررسی موسیقی Anathema
  2. سید برت بوجود آورنده گروه جاودانه پینک فلوید درگذشت
  3. بررسی موسیقی Joe Satriani
  4. بررسی موسیقی Bryan Adams
  5. بررسی موسیقی Phil Collins
  6. بررسی موسیقی Chris Rea
  7. مروری بر سیر تحول و آلبومهای گروه پرآوازه جنسیس
  8. بررسی موسیقی کریس سفیریس
  9. بازگشت گروه اسطوره‌ای Return to Forever به همراه چیک کوریا
  10. Quiet Boom گروه راک ایرانی