ترجمه :
ساعی مغیثی

نویسنده: کن ردویل
همکار بخش کلاسیک
استقاده از مطالب برای دیگر سایت ها به هر نحوی ممنوع میباشد

guitarist silhouette چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟

در ذهن بیشتر نوازندگان گیتار، موفقیت با اهمیت به تمرینات روزمره امکان پذیر است. اما امکان دارد که شما با وجود سخت کوشی و پشتکار فراوان، قادر نباشید تا از تمامی پتانسیل های خود در تمرین های روزمره استفاده کنید. اکثر هنرجویان با وجود اینکه وقت زیادی را به نمرینات خود اختصاص می دهند، پیشرفت زیادی را از تمرینات خود مشاهده نمی کنند. حال این سوال پیش می ید که چرا این وضعیت پیش می آید؟

قبل از شروع تمرینات روزانه خود بایدهمیشه وقتی را برای گرم کردن اختصاص دهید. می توانید این کار را با باز و بستن انگشتان خود انجام دهید. در این حالت شما در واقع در حال نواختن گیتار هستید، بدون آنکه گیتار در دست داشته باشید. می توانید تا حدود پنج الی ده دقیقه این کار را ادامه هید. این کار باعث می شو تا در هنگام به دست گرفتن گیتار و نواختن آن ماهیچه های شما احساس راحتی و انعطاف پذیری بیشتری را کنند و در هنگام تمرین بیشترین استفاده را از پتانسیل های خود بکنید. بعد از مدتی، اگر توانستید به اندازه کافی مهارت برای اجرای آرپژها و گام ها را کسب کنید می توانید از این راه برای گرم کردن استفاده کنید.

همیشه برنامه ای دائمی را برای خود در نظر بگیرید. برای مثال شما می توانید همیشه تمرینانتان را با گام نوازی شروع کرده و بعد با یاد گرفتن چند آکورد جدید و در پایان تمرین برروی قطعه ای که قصد نواختن آن را دارید به اتمام برسانید. استفاده از برنامه ی دائمی برای تمریناتتان باعث می شود زمانی که نمی دانید ابتدا باید چه تمرین را انجام دهم، به شما الگوی مناسبی را پیشنهاد کند و به طور کلی از هدر رفتن وقت جلوگیری می کند.

اگر قصد دارید تا تکنیک یا قسمت جدیدی را از متدتان یادبگیرید، همیشه در ابتدا آن را با تمپوهای پایین تمرین کنید. اگر شما از ابتدا با تمپوهای بالا شروع به تمرین کنید، قادر نخواهید بود تا قسمت مورد نظر را به درستی اجرا کنید و این کار باعث می شود تا قسمت مورد نظر را اشتباه فراگیرید. در ابتدا هرچقد در تمپوهای پایین تری شروع به تمرین کنید

دقت شما در هنگام تمرین در حد چشمگیری بالا خواهد رفت. تمرین با تمپوی بالا اشتباهی است که بیشتر نوازندگام مبتدی مرتکب آن می شوند. به علاوه می توانید از مترونوم برای کنترل سرعتتان در هنگام تمرین استفاده کنید.

اگر برروی تمرین مشکلی کار می کنید، هرگز سعی نکنید تا به هر طریق و راهی که امکان پذیراست برروی آن کار کنید و با صرف زمان زیاد هم به نتیجه خوبی نرسید و ناامید شوید و به علاوه آن دیگر توانی برای ادامه تمرین برایتان نماند. کمی استراحت کنید و دوباره شروع به تمرین کنید. سعی کنید با خودتان مهربان باشید، برروی تمریناتی کار کنید که در حد و اندازه سطح نوازندگی تان باشد.

در گذشت زمان خواهید دید بعد از مدتی می توانید تمرین های سختی را که قبلا قادر به اجرای آن نبودید، به راحتی اجرا کنید. پس هرگز عجله نکنید.

اگر در هنگام تمرین احساس درد و ناراحتی در هریک از قسمت های بدنتان کردید، به سرعت دست از تمرین بکشید.

اگر شما قبل از تمرین به گرم کردن پرداخته اید و استیل و پوزیشن های دست هایتان درست است، نباید هیچ درد و ناراحتی را احساس کنید. اگر تمام موارد ذکر شده را رعایت کرده باشید، فقط احتمال این موضوع باقی می ماند که شما در سطح مبتدی هستید و برای اینکه مفصل هایتان با پوزیشن ها و استیل نوازندگان گیتاریست کلاسیک عادت نکرده است دچار درد و کوفتگی می شوید که این موضوع نیز به مرور زمان برطرف می شود.

همیشه سعی کنید تا برنامه تان را به طور کامل هرروز به طور جدی دنبال کنید. به طور حتم روزهایی هستند که شما نمی توانید تمرنیناتتان را به طور کامل به اتمام برسانید، اما باید در نظر داشت که این روزها استثنا هستند. اگر شما در هفته ای روزی ۱۵ دقیقه به تمرین می پردازید بهتر است که به یک روز خود ۱۰ ساعت وقت برای تمرین اختصاص می دهید و ۶ روز بعد تمرینی را انجام نمی دهید. به طور کلی سعی کنید به هر صورتی که امکان پذیر است برنامه تان را به طور مداوم انجام دهید.

همیشه سعی کنید تا در هنگام تمرین تمام تمرکزتان را برروی تمرین تان بگذارید. هرگز در مکانی که عوامل مختلفی موجب عدم تمرکز شما در هنگام پرداختن به تمرین می شود، به تمرین کردن نپردازید. اگر شما ۳۰ دقیقه را به تمرین کردن تان اختصاص می دهید، نباید در هنگام تمرین حواستان به سر و صداهای اتاق های کناری و صدای تلویزیون باشد.

در این صورت تمرین شما ارزش بسیار کمی را دارد. و هرگز سعی نکنید که در روبروی تلویزیون به تمرین کردن بپردازید !

برای اینکه در تمریناتتان موفق تر و جدی تر باشید، بهتر است موسیقی را با تمریناتتان ترکیب کنید! شما در بین تمرینات مختلف حتما با تمرین هایی برخورد خواهید کرد که هیچ علاقه ای به کار برروی آن ها ندارید، اما شما باید به هر روشی آن ها را فرابگیرید. این تمرین ها شاید شامل تکنیک های خاص و اکورد ها و … مختلف باشد که بعد ها در قطعه ها ی مشکل تر شما را یاری خواهد کرد.

نکته مهم این است که شما می توانید این تکنیک ها و تمرین ها را در قسمت هایی از قطعات ساده تر استفاده کنید. با استفاده از این روش حتما با لذت بیشتری به تمرین های خود ادامه دهید.

در پایان باید بگویم بهتر است در پایان هر تمرین قطعه ی مورد علاقه ی خودتان را بنوازید تا با ذهن و خاطره ای مناسبی به سراغ تمریناتان در روزهای بعدی بروید. اگر پس از تمرین های مداوم خسته و بی توان به تمریناتتان خاتمه دهید، هنگامی که می خواهید شروع به تمرینات بعدی کنید، زمینه مناسبی را در ذهنتان در زمان شروع تمرین نخواهید داشت. سعی کنید همیشه به تمریناتتان جذابیت ببخشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟ viwio چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟ twitter چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟ facebook چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟ google buzz چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟ google چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟ digg چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟ yahoo چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟

Related posts:

  1. تمرینات کششی دست چپ – قسمت اول
  2. چه زمان بیش از حد فشار آوردن خوب است؟ و چه زمان خوب نیست؟
  3. حافظه ی ماهیچه ها : چگونه انگشتانمان را آموزش دهیم؟
  4. چگونگی جلوگیری از مشکلات تاندونی قبل از مبتلا شدن به آنها
  5. چگونه قطعاتمان را از یاد نبریم؟
  6. نقش اساسی سگویا در زمینه تمرینات تکنیکی
  7. چگونه همیشه به نواخن گیتار کلاسیک علاقه مند باشیم؟
  8. تکنیک گیتار کلاسیک شارون آیزبین
  9. چگونه قطعاتمان را از یاد نبریم؟
  10. چگونه کوک Scordatura ( تغییر یافته ) را تثبیت کنیم؟