er23fl چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟

۱= فلامینگو
سالها پیش در ایران و حتی در بروشور کنسرت ها و کتابها و گاهی از زبان برخی که معرف گیتار فلامنکو بوده اند این سبک را فلامینگو نامیدند!

فلامینگو در حقیقت نام پرنده ای است اما نمیشود مردم عامی را سرزنش کرد زیرا عده برای حقیقت جلوه دادن این امر مدعی بودند که:

لغت فلامنکو از فلامینگو برگرفته شده است زیرا حرکاتی که رقصنده های فلامنکو با لباسهای خود انجام میدهند همانند حرکت بالهای پرنده است!

شاید از لحاظ تلفظ این دو کلمه و شباهتهایی آن بتوان این اشتباه را توجیه کرد اما باید دانست که هر جا گفته شده :

من گیتار فلامینگو میزنم flsamingo چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟.

تدریس گیتار فلامینگو در یک ساعت و بدون تمرین!

فلامینگو موسیقی خیابانهای اسپانیا!

نه تنها از فلامنکو نامی برده نمیشود بلکه شخصی که به امر تدریس گیتار فلامینگو مشغول هست در حقیقت اصلا از گیتار دانشی ندارد !

پس بگوییم گیتار فلامنکو نه فلامینگو!

۲= نظرات و تعبیرات عمومی
گاهی میبینیم هر کسی بنا بر سلیقه خود اسمی بر این سبک بار میکند مانند

فلامینگو -فلامنگو – گیتار اسپانیایی – اسپانیش گیتار – اسپانیش فلامنکو!

این تعبیرات و شاخه دهی به این سبک بسیار نا معقول و شاید احمقانه باشد چون فلامنکو در ذات خود اسپانیایی میباشد مگر ما فلامنکو ایتالیایی هم داریم؟! یا فلامنکو ایرانی؟!

موسیقی اسپانیایی:
باید بدانیم که گیتار تنها مخصوص کشور اسپانیا نیست مردمام کشور مکزیک نیز در این زمینه بسیار فعال میباشند و بخصوص موسیقی فلامنکو گاهی از ریتمهای کشورهای مختلف در موسیقی خود استفاده کرده که در خود این موسیقی هضم شده است . پس با شنیدن هر نوع صدای گیتاری نباید آنرا موسیقی فلامنکو نامید!

گیتار اسپانیش یا حتی جدیدا اساتید پاپ لغت گیتار پاپ اسپانیش را به یکی از از شاخه های اصلی فلامنکو ربط داده اند در حالیکه پاپ اسپانیش را هنوز تعریف نکرده اند!

چندی پیش کتابی به بازار آمد تحت عنوان آموزش جامع گیتار فلامنکو از نوازنده ای که در مصاحبه های خود مدعی شده بود تا بحال بیش از ده ها کنسرت فلامنکو اجرا کرده است . با وجود مدرسان برجسته گیتار فلامنکو در جهان و کتابهای ان آیا مدرس ایرانی اصلا جرات مجموعه ای تحت نظر خود و با قطعات خود بعنوان اموزش فلامنکو را دارا میباشد؟! مسلما خیر

نکته جالب این کتاب وجود قطعات پاپ همراه با قطعاتی از مدرسان برجسته فلامنکو مانند مانوئل گرانادوس و پاکو پنا با سرانیتو بود بهمراه قطعات ساخته خود این نوازنده شاید ۲۰ سال پیش این کتاب در نوع خود خوب بود و لی با توجه به چاپ کتابهایی همچون آموزش فلامنکو از خوان ماریتن- اسکار هررو – پاکو پنا – مانودل گرانادوس و بسیاری دیگر این مجموعه شاید تنها کاری که نمیکند دادن اطلاعات صحیحی از فلامنکو باشد چه رسد به آموزش فلامنکو ….

مهمترین رکن فلامنکو رعایت ریتمهای مخصوص به آن که کمپاس نامیده میشوند میباشد نه اینکه به صرف اجرای چند تکنیک هیجان آور ! مانند راسگوادو آنرا فلامنکو بنامیم.

در بسیاری از آلبومها موسیقی پاپ دیده میشود : گیتار فلامنکو در حالیکه با گوش کردن صدای گیتار تنها متوجه میشویم که نوازنده ملودی ای را همراه با ریتم که اکثرا رومبا میباشد اجرا کرده و از تکنیک های گیتار کلاسیک و فلامنکو نیز استفاده کرده اما نام فلامنکو را بر آن مینهند

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟ viwio چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟ twitter چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟ facebook چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟ google buzz چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟ google چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟ digg چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟ yahoo چه نوع موسيقي فلامنکو نيست ؟

Related posts:

  1. Javier Condeنوازنده جوان فلامنکو
  2. فلامنکو مدرن
  3. بررسی تکنیک های موجود در سبک فلامنکو
  4. بررسی دستگاه های فلامنکو -توکه
  5. تاریخچه گیتار فلامنکو به بیان پاکو دلوسیا
  6. مصاحبه خاویر پریمو با ویسنته آمیگو گیتاریست برجسته فلامنکو
  7. گیتار فلامنکو از لحاظ ساختاری