ترجمه: سید ساعی مغیثی
استقاده از مطالب – اخبار برای دیگر سایت ها و نشریات به هر نحوی ممنوع میباشد
info@guitar4all.com

wxmas هارپ گیتار

هارپ گیتار((Harp Guitar سازی، از خانواده ی سازهای زهی می باشد که قدمت به دو قرن می رسد. در حالی که تعداد زیادی از سازهای مختلف با نام هارپ گیتار در قرون گذشته وجود داشته است البته با پیشینه تاریخی متفاوتی با هارپ گیتار امروزی، اما هارپ گیتاری که به شکل امروزی مرسوم است را در زمره ی سازهای زهی با نام گیتار قرار می دهند.

یا اگر به فرم دیگری قصد بیان خانواده ی این ساز را داشته باشیم، می توان آن را در سری سازهای زهی قرار داد که می توان هرسیم را به تنهایی به صدا درآورد و هیچ مانعی جلوی به ارتعاش در آوردن سیم های آن را نمی گیرد.

به اضافه آن، کلمه ی هارپ در معنای خود به سیمی اطلاق می شود که هیچ مانعی جلوی به ارتعاش در آوردن آن نمی گیرد، نه آن طور که بعضی از اشخاص و محققان این کلمه را به نوع رنگ،دینامیک و خواص دیگر صدای آن و یا طریقه قرارگیری ساز در هنگام نوازندگی ربط می دهند. شاید شاخصه ی اصلی که این ساز باید دارا باشد این است که باید دارای سیم هایی بدون فرت و جدا از فرت اصلی باشد، و این سیم مانند سیم های آزاد قابل نواختن باشد.
harp guitar full هارپ گیتار
یکی از مهمترین ویژگی های این خانواده از سازهای زهی، از بین بردن محدودیت هایی است که در سازهای دیگر از خانواده ی سازهای زهی موجود است.برای مثال در هارپ گیتار آمریکایی به دلیل داشتن دو دسته جدا برای اتصال سیم ها، می توان از تعداد بیشتری از سیم های باس استفاده کرد.

هارپ گیتارهای دیگر معمولا به طور کامل از سیم های تریبل و یا از سیم هایی مانند سیم های باس گیتار استفاده می کنند و یا ترکیبی از هر دو نوع سیم را بر دسته ی دیگر هارپ گیتار نصب می کنند.

معمولا از هارپ گیتار نوع آکوستیک آن استفاده می شود، اما بعضی از اشخاص از نوع الکتریک آن نیز استفاده می کنند. برای مثال می توان به نوازندگانی همچون Tim Donahue, Michael Hedges و . Yuri Landman که برای اولین بار نوعی از هارپ گیتار هفده سیم را آماده کرد که در آن پل ساز قابل جابجا کردن بود
.
هارپ گیتار الکتریک

در این بین از نوازنده ه های بزرگ هارپ گیتار می توان به Pasquale Taraffo (1887-1937), [3] Mario Maccaferri, Luigi Mozzani, and Gian Battista Noceti, Muriel Anderson, Stephen Bennett, William Eaton اشاره کرد. همچنین شواهد تاریخی نشان می دهد که نوازندگان بزرگ گیتار کلاسیک همچون فردیناندو کارولی و فرناندو سور از جمله نوازندگانی بودند که با سازی به شکل هارپ گیتار که دارای سیم های باس اضافی بود به نوازندگی می پرداختند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob هارپ گیتار viwio هارپ گیتار twitter هارپ گیتار facebook هارپ گیتار google buzz هارپ گیتار google هارپ گیتار digg هارپ گیتار yahoo هارپ گیتار

Related posts:

  1. گیتار الکتریک
  2. مهارت و فن تنظیم برای گیتار
  3. هارپ گیتار
  4. گیتار و چوب آن