نیم میلیون دلار برای خرید یک گیتار جرج هریسون:در جریان یک حراج ابزار موسیقی و اشیای یادگاری نوازندگان و هنرمندان مشهور موسیقی که جمعه شب ۱۷ دسامبر در موسسه کریستیز نیویورک برگزار شد یک گیتار که متعلق به جرج هریسون نوازنده و خواننده مشهور انگلیسی و عضو گروه بیتلز بود به مبلغ ۵۶۷ هزار و پانصد دلار به فروش رفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی کانال ۲ فرانسه ، این گیتار نادر ، یک گیبسون SG توسط جرج هریسون در آلبوم مشهور «رولور» و نیز توسط جان لنون در برنامه های ضبط آلبوم مشهور «سفید» در سال ۱۹۶۹ میلادی مورد استفاده قرار گرفته بود.

قیمت پایه این گیتار ۵۰۰ هزار دلار تعیین شده بود. با این حال گیتار جرج هریسون نتوانست به رکورد فروش گیتار استراتوکاستر «بلکی» متعلق به اریک کلاپتون که در ماه ژوئن گذشته به مبلغ ۹۵۹ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته شده بود ، دست یابد.

clapton نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسونگیتار مورد علاقه اریک کلاپتون که مدت ۱۵ سال با آن نوازندگی می کرد پنجشنبه شب ۲۴ ژوئن در جریان یک حراج موسسه کریستیز در نیویورک ۹۵۹۵۰۰ دلار به فروش رفته بود.

اریک کلاپتون نوازنده بزرگ گیتار این گیتار مدل فندر استراتوکاستر را «بکلی» می نامید که در جریان حراج کریستیز در نیویورک به مبلغ ۹۵۹۵۰۰ دلار به فروش رساند.
در جریان این حراج ۸۷ گیتار دیگر متعلق به این هنرمند به مبلغ کلی حدود ۵/۷ میلیون دلار به فروش رفتند.
درآمد حاصل از این حراج به مصرف یک مرکز ترک اعتیاد در آنتیگوا می رسد.
در جریان یک حراج دیگر نیز در سال ۱۹۹۹ میلادی یک خریدار ناشناس یک گیتار دیگر اریک کلاپتون «براونی» یک مدل فندر استراتوکاستر متعلق به سال ۱۹۵۶ میلادی را به مبلغ ۴۹۷۵۰۰ دلار خریده بود .

منبع:روزنامه جام جم
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسون viwio نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسون twitter نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسون facebook نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسون google buzz نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسون google نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسون digg نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسون yahoo نيم ميليون دلار براي خريد يك گيتار جرج هريسون

هیچ مطلب مرتبطی وجود ندارد