اختصاصی خانه گیتار ایران

vicente ناخن گیتاریستهای فلامنکو

اگر خوش شناس باشید که هیچ اما به عنوان گیتاریست فلامنکو باید همه عمرتان ناخنهایتان را سوهان زده بعضا چسب زده و کلا مواظب باشید از خطرهای بالقوه مانند گیر کردن لای در دور باشد.اگر یک میلیمتر بلندتر باشند مثل کابوس هستند و یک میلیمتر کوتاه تر ، نمیتوانید صدای دلخواه را از گیتار بیرون بیاورید.اما برای ما که موضوع بحث هستیم چه ناخنی خوب است؟ ناخن نرم یا سفت؟ کوتاه یا بلند؟ گرد یا با گوشهای مربع شکل؟

تقریبا هر نوازنده ای روش مخصوص به خود برای ضربه زدن به سیمهای گیتار دارد. مثلا به نظر می آید که Vicente Amigo با مفصل آخر انگشت اجرا میکند. برای همین به جای این که به صورت چکشی به سیمها ضربه وارد کند به صورتی مینوازد که انگشتانش سیم ها را طرف داخل فشار داده و ضربه بزند .

( نکته- گروه تحقیق: در اجرای ضربات آپویاندو فرمهای متفاوتی از ضربه وجود دارد رخمه زدن به سیم یا لمس سیم و سو ق دادن به داخل و رها کردن که در مطالب آموزشی بصورت مفصل در این زمینه بحث خواهد شد )

picado jack buckingham 240x300 ناخن گیتاریستهای فلامنکو

.

 

اما Manolo Sanlucar طور دیگری اجرا میکند. او می گفت که تنها راه اجرای تمیز پیکادو این است که مفصل را سفت و صاف نگه داریم و محدوده حرکت انگشت را کوتاه تر کنیم. بنابر این به این منظور نیاز به ناخن های کوتاه تر است. من از گیتاریست های زیادی همین را شنیدم ولی به نظر من بستگی به هر شخص دارد که چطور راحت تر است. هیچکدام از این افرادی که می گویند مفصل آخر را باید سفت نگه داشت نگفته اند که ویسنته آمیگو نمیتواند پیکادوها را تمیز اجرا کند. نوازندگی ویسنته اینگونه به تکامل رسیده است.

 

(نکته- گروه تحقیق : در متد آموزشی اسکار هررو هم حتی این نکته وجود دارد که بایستی در اجرای پیکادو از بند دوم انگشت استفاده شود هر چند شاید منظور واقعی وی این نبوده است . در مطلب آموزشی بعدی به سراغ اصول علمی که چرا باید از مفصل ابتدایی ضربات را زد صحبت خواهیم نمود)

right hand techniques flamenco guitar 800x800 300x200 ناخن گیتاریستهای فلامنکو

به این توجه کنید که اگر من از پیکادو نام بردم منظورم این نیست که از دیگر تکنیکها مهمتر است. این فقط یک مثال بود.
چیزی که الان می توانم بگویم از تجربه ی خودم بعد از ۱۴ سال نوازندگی برای محکمتر کردن ناخن هاست. باور کنید که من همه کارهایی از قبیل انواع ناخن های مصنوعی، چسب قطره ای، تیکه های توپ پینگ پنگ!، آخرین ژلهای پلیمری شرکت Rock Nail و لاک استفاده کردم.

اما بهترین چیزی که پیدا کردم. تکه های ابریشمی است که یک طرف آن ها چسبندگی سر خود دارد (ُSelf-adhesive silk wrap)البته فکر نکنید که می توانید آن را از مغازه خرازی تهیه کنید. شرکت سوئدی Miro از آن تولید میکند. Savarez و چند شرکت دیگر هم آن را تولید میکنند که با یک چسب مخصوص و یک روغن غذایی برای ناخن همراه است.

(نکته ۲ – این چسب ها در داخل ایران به سختی یافت میشود که نوعی از آن با مخلوط شدن با چسب مخصوص میتواند ناخن شکسته را ترمیم کند . این چسب در زمانی کاربرد دارد که نوازنده اجرایی داشته باشد اما با شکستگی ناخن روبرو شود

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob ناخن گیتاریستهای فلامنکو viwio ناخن گیتاریستهای فلامنکو twitter ناخن گیتاریستهای فلامنکو facebook ناخن گیتاریستهای فلامنکو google buzz ناخن گیتاریستهای فلامنکو google ناخن گیتاریستهای فلامنکو digg ناخن گیتاریستهای فلامنکو yahoo ناخن گیتاریستهای فلامنکو

Related posts:

  1. آیا امکان یادگیری فلامنکو برای افراد غیر اسپانیایی و غیر کولی وجود دارد ؟
  2. تغییر کوک در گیتار فلامنکو
  3. استیل مناسب در نوازندگی گیتار فلامنکو
  4. موزه رقص فلامنکو
  5. بررسی تکنیک های موجود در سبک فلامنکو