اختصاصی خانه گیتار ایران

100 7135 مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو

میگوئل پودا در مصاحبه قبلی خود ذکر کرده بود، که به دنبال سبکی از اشعار به نام کوپلا به دنیای موسیقی فلامنکو راه پیدا کرده است. قبل از انتشار آلبوم های او، هنرمندانی معدودی مانند مارتیریو (Martirio) سعی بر انتشار آلبوم هایی در سبک خوندو کرده بودند. اجرایی از موسیقی فلامنکو به همراهی اشعار کوپلا، که او از آن به عنوان مبدا پدیدار شدن علاقه وی به دنیای فلامنکو یاد می کند، مربوط به اجرای قطعه La Paquera می شود. این واقعیت را باید عنوان کرد که او به عنوان یکی از علاقه مندان به این سبک از موسیقی فلامنکو، در خود این وظیفه را احساس می کند که این سبک از موسیقی را باید به دنیای مدرن معرفی کند و درهای موسیقی فلامنکو را به روی جهان بگشاید.

-caplos de quere، یک دابل آلبوم است که شامل هجده تراک به اضافه تراک های اضافه می باشد، آیا باور داری که مسئولیت و وظیفه خود را در مورد کوپلا به پایان رسانده ای؟

نمی دانم چه زمانی بعد از انتشار این آلبوم، به تهیه آلبوم دیگری با این سبک خواهم پرداخت. اما این را می دانم که قصد ندارم تمام عمر خود را با ساختن کوپلا بگذرانم. من با این سبک از موسیقی بزرگ شده ام، برایم بسیار مشکل بود که قطعاتی را جدا کرده و در انتشار آلبوم از آن ها صرف نظر کنم. زمانی که که دوازده قطعه را برای آلبوم در نظر می گرفتم، مشاهده می کردم که قطعات دیگری نیزوجود دارند که علاقه زیادی به اجرای ان ها دارم. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا این بار یک دابل آلبوم را منتشر کنم.

-موسیقی این آلبوم، تریویی( سه نوازی) به همراهی نوازندگانی همچون Armagos و Chileuio بود. هر یک از آن ها چه سهمی را در این آلبوم داشتند؟

Armagos زاویه جدیدی از کوپلا را به نمایش گذاشت. او قسمت هایی از موسیقی این آلبوم را با همکاری اشخاصی همچون Quirogo به اتمام رساند. البته در آلبوم قبلی خود به نام Zaparta که آن آلبوم نیز فضاسازی هایی از کوپلا داشت ، با او همکاری داشتم. من در اکثر فعالیت های خود عادت کرده ام که با او همکاری داشته باشم. او به کاری که انجام می دهد بسیار علاقه مند است و در این آلبوم نیز عالی بود.در ضمن میل زیاد من برای نزدیک ترشدن کوپلا به فلامنکو از نوزادندگی گیتار Chiqueelo کمک گرفتم.

-چه سبکی از فلامنکو را در این آلبوم جای داده اید؟

اولین کوپلایی را که در عمر خود شنیده بودم، توسط یک خواننده فلامنکو به نام La Pquera اجرا می شد. بعد از آن به اجراهایی از اشخاصی مانند Juana Reina, Concha Piquer or Marifé را گوش می دادم. کوپلا بوسیله ی فلامنکو من را به طرف خود جذب کرد. من اجراهای زیادی از کوپلا را با اشخاص خوانندگان مختلفی مانند Manolo Caracoll with Lola Flores a Paquera داشته ام که تمام عمر خود را با اجراهای کوپلا گذرانده اند. و بوسیله ی کوپلا به دنیای موسیقی فلامنکو کشانده شدم چون من به این سبک از موسیقی تعلق دارم. البته من اجراهایی را با خوانندگان کلاسیک کوپلا مانند Miguel de Molina, Concha Piquer, Juana Reina, Rocío Jurado, Isabel Pantoja… داشته ام.

-آیا خوانندگی به سبک کوپلا نیاز به تمرکز برروی ویژگی های به خصوصی دارد؟

برای من این طور نیست. زیرا از زمان کودکی اولین چیزی را که می خواندم و گوش می کردم کوپلا بود. من به کوپلا عادت کرده ام و اگر صادق باشم، باید بگویم اجرا و خوانندگی در سبک های دیگر برایم بسیار مشکل است. این سخن درست است که باید ایده های دیگری را نیز وارد هنر و سبک کاری خود کنی اما من ارتباط نزدیکی را بین این سبک و دیگر سبک ها پیدا کرده ام، اگرچه آن ها دارای فرق هایی نیز می باشند.

-آیا فکر می کنید که با انتشار این آلبوم ، طرفداران جدیدی را به طرف خود می کشانید؟

به طور قطع نمی توانم بگویم، اما حدس می زنم که چنین اتفاقی خواهد افتاد. معمولا پس از انتشار آلبوم های جدید، این اتفاق می افتد. زمانی که من از اشعار کاتولین (Catlolonia، منطقه ای در شمال اسپانیا) استفاده می کنم، به طور قطع مخاطب های جدیدی را به طف خود جذب می کنم. همینطور زمانی که برروی فیلمی به نام Biglus luna در زمینه هنر سینما کار می کردم و زمانی که با خواننده های سبک های مختلفی مانند Mariza, Santiago Auserón همکاری کردم.

-برداشت تو از نظری که پدرو آلمادوار(یکی از بزرگترین فیلمسازان حال حاضر) درباره آلبوم تو با این مظمون نوشت: ترکیبی از بهترین های و Caracol, Rafael Farina, Mairena and Bambino و سلایق شخصی چه بود؟

به نظرم منظور ایشان از نام بردن موسیقی این اشخاص منبع هایی بود که من از ان ها برای الهام گرفتن در مویسقی خود استفاده می کردم، نه بدین معنا که موسیقی من به طور به آن ها شباهت دارد. و در مورد شاره ایشان به اینکه با سلایق شخصی خود آن را درآمیخته ام کاملا درست است. من باید در هر عملی در زمینه موسقی سلایق شخصی خود را اعمال کنم در غیر این صورت هرگز موسیقی دلخواه من نخواهد بود.

-آیا توانسته انتظار مخاطبانتان را با این آلبوم برآورده کنید؟

آیا می دانید که چرا این البوم را در این زمان منتشر کردم؟ من می دانستم که کوپلا رابطه همیقی با تاریخ اسپانیا دارد. به علاوه آن کوپلا در مقایسه با فلامنکو سبکی جوان تر و کشف نشده است. بعضی از هنرمندان نگاهی اغاق آمیز به آن دارند و بعضی دیگر با تغییراتی در آن، از این سبک در فیلم هایی که از نظر هنری در سطح بسیار پایینی است استفاده می کنند….. اما اگر نگاهی فارتر از این تعاریف به کوپلا داشته باشیم، مانند تعریفی که Rafael de Leon یکی از شعرای بزرگ در این زمینه که البته به دلایلی شهرت زیادی نیافت، نگاه کنیم میتوانیم به کوپلا نگاه بهتری داشته باشیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو viwio مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو twitter مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو facebook مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو google buzz مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو google مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو digg مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو yahoo مصاحبه با میگوئل پودا، خواننده موسیقی فلامنکو

Related posts:

  1. Tomasito مصاحبه با توماس مورنو رومرو
  2. مصاحبه با پیانیست سبک فلامنکو، دورانتس
  3. Copla کوپلا
  4. اشعار در موسیقی فلامنکو
  5. مصاحبه با چیکوئلو
  6. باخ فلامنکو
  7. مصاحبه با Miriam Mendezc
  8. مصاحبه با خراردو نونز
  9. فلامنکو مدرن
  10. مصاحبه خاویر پریمو با ویسنته آمیگو گیتاریست برجسته فلامنکو