aldimoan مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز مصاحبه با ال دی میولا نوازنده برجسته گیتار جز:چقدر برای ساز زدن وقت می گذارید؟ یعنی به طور مشخص در هر روز چند ساعت خودتان را ملزم می دانید تا تمرین مداوم داشته باشید؟
ال دی میولا : وقتی مسافرت باشم ، وقت کافی برای نواختن پیدا نمی کنم ؛ ولی مدام دنبال کمترین فرصتی هستم تا با عزیزم تنها باشم و بنوازم ؛ ولی به طور معمولی ، زیاد تمرین می کنم و این تمرین کردن من هم به صورت پراکنده صورت می گیرد. در عین حال هیچ دوست ندارم وقتهایی را که ساز می زنم ، حساب کنم.

به نظر شما تکنیک یعنی چه؟
تکنیک به گمان من راهی است برای درک گوهر موسیقی چیزی که من را مدام تحریک و تشویق می کند ، آزادی است که در موسیقی نهفته است و زمان نواختن هیچ مانعی در برابر خودم احساس نمی کنم ؛ البته تکنیک در من ناخودآگاه اعمال می شود و آنچه انگشتان من می نوازند ، به شکل آگاهانه نیست ؛ بلکه در طول زمان این موضوع عقلانی ، مکانیکی شده است.

نواختن ، مطمئن ترین راه ارتباط با بی نهایت است و به همین دلیل از این شکل بیان استفاده می کنم وقتی من می نوازم ، زمان بسیار تند می گذرد.

ال دی میولا چقدر به موسیقی گوش می دهد؟
من عاشق موسیقی نواحی هستم و درهم آمیختن موسیقی عربی با موسیقی لاتین ، به من لذت خاصی می دهد؛ چرا که با آن می توان میان مردم ارتباط برقرار کرد. به طور مشخص خیلی دوست دارم به موسیقی فولکوریک لبنان گوش بدهم و عاشق این هستم که با موسیقیدانان لبنانی کار بکنم.

به طور کلی با تمام افکار سنتی دگماتیک که حاضر به پذیرش هیچ گونه تغییر و نوآوری نیستند، مخالفم و از این قالبها بیزارم هنرمند ، نیاز مبرم به آزادی دارد تا نوآوری کند بزودی تارهای گیتارم در لبنان به صدا درخواهد آمد.

نظرتان درباره عصر گسترش موسیقی راک چیست؟ آیا پروژه خاصی برای رویارویی با این موسیقی جهانی دارید؟
نمی دانم نه ، پروژه مشخصی ندارم کار من درهم آمیختن موسیقی لاتینی ، جاز و موسیقی خاورمیانه ای در عین حال از ریشه های تانگوی آرژانتینی و موسیقی کلاسیک بوده است.

اینها منابع الهام بخش من بوده اند وقتی هم از موسیقی کلاسیک حرف می زنم ، منظور من آن بخش خشک و محدودش نیست و از نظرات آنتونیوکارلوس جوبم ، مولف برزیلی در این باره متعجبم.
از تجربه همکاری با پاکودلوسیا ، گیتار نواز جهانی برایمان بگویید.
این همکاری یک چیزی مثل اسطوره بود من از جوانی چنین آرزویی داشتم و دلوچیا را در کار گیتار منحصر به فرد می دیدم.

بعد هم این همکاری ما یک استثنا بود. با این کار هم اسمم بزرگ شد و هم این که شناسنامه کاری من اضافه شد حق لوچیا آن قدر که باید ، داده نشده است.

ytftfg مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز با لیوبرویر ، گیتارنواز کوبایی هم دیدار داشتید؟
برویر ، دوست مهربان من است نواختن او را خیلی دوست دارم ؛ ولی تا به حال با هم هیچ کار مشترکی انجام نداده ایم ؛ اما چیزی که می خواستم درباره دلوسیا بگویم ، این است که او توانسته فلامنکوی اسپانیولی را به جاز امروزی نزدیک کند و از مرزهای مشخص رد شود. او از سوی محافظه کاران تندرو که او را نمی فهمند، خیلی مورد انتقاد قرار گرفته است.ما ۲نفر، قهرمان پیشبرد موسیقی هستیم.

نظرتان درباره برخورد مردم لبنان با شما، بویژه با موسیقی تان چطور بود؟ بویژه این که موسیقی غربی شما به نسبت با فرهنگ ما ، موسیقی غریبی است و به دلیل بحران هایی که پشت سر گذاشته ایم ، موسیقی در اینجا یک نوع لذتی شده است.

واقعا تعجب کردم که چه خوب تشویقم کردند و از من و گروه موسیقی ام تقدیر به عمل آوردند. استقبالشان خیلی گرم بود. با این که فرهنگ ما با فرهنگ ، زبان ، تمدن ، موسیقی و ایدئولوژی شما متفاوت است ؛ اما احساس کردم که چقدر دوستتان دارم و اینجا تنها نیستم.

منبع روزنامه جام جم
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز viwio مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز twitter مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز facebook مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز google buzz مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز google مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز digg مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز yahoo مصاحبه با ال دی ميولا نوازنده برجسته گيتار جز

Related posts:

  1. مصاحبه با گیتاریست افسانه ای اریک کلاپتون
  2. ال دی میولا
  3. Rémi Boucher رمی بوچر نوازنده برجسته گیتار کلاسیک
  4. آنا ویدویک نوازنده برجسته گیتار کلاسیک
  5. مصاحبه اختصاصی سایت Guitar4all با نوازنده فرانسوی فلوریان کنیل
  6. شارون ایزبین نوازنده برجسته گیتار کلاسیک
  7. ناخن های یک نوازنده گیتار
  8. Eva Fampas نوازنده گیتار کلاسیک
  9. مصاحبه خاویر پریمو با ویسنته آمیگو گیتاریست برجسته فلامنکو
  10. آنا ویدویک نوازنده برجسته گیتار کلاسیک