30586 4691752664331 2135687051 n 300x223 مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران

اختصاصی خانه گیتار ایران

 

مسعود رضیئی تحصیلات گیتار خویش را بطورخودآموخته در تهران آغاز کرده و از سال ۱۹۸۵ به ادامه آن در اسپانیا مشغول می باشد.در کنسرواتوار عالی موسیقی مادرید شروع به یاد گیری گیتار با دیمیتریو بایسترو و خوزه مانویل فِرناندز می کند و سازهای زهی زخمه ای رنسانس و باروک را با خوزه میگل مورنو، خوآن کارلوس دِ مولدر، اُکتاویو لافورکادِ و خوآن نیتو.معلومات خود را با میگل تراپاقا و میگل آنخل جیرولت تکمیل کرده و در کورسهای حرفه ای گیتار با استادانی چون نارثیسو یپز، آلِریو دیاز، دیوید راسل، خوزه توماس، لِو براوور شرکت کرده و همچنین در موسیقی قدیمی با استاد خِرآردو آرّیاگا ، خوپکینسون ااسمیت ، روبرت بارتو و کونراد جون خانر.

از سال ۸۶ تا ۹۱ بعنوان معلم موسیقی در تعداد بیشماری از مدارس و مرکزهای موسیقی فعالیت میکند.

از سال ۹۰ تا ۹۵ بعنوان مدیر و معلم در آکادمی رآل موسیکال در موستولس (شهر کوچکی در حومه مادرید) فعالیت میکند.

در بسیاری از رسیتالهای شعر و کارهای تاتر بعنوان آهنگساز، مشاور و گیتاریست شرکت میکند. از سال ۱۹۹۷ تا بحال بعنوان مشاور موسیقی با گروه تاتر کامالون همکاری می کند.

از سال ۸۷ تا ۹۶ در تعداد بیشماری از شهرهای اسپانیا کنفرانس و کنسرتهایی در مورد تاریخ گیتار داده که به عنوان یک فعالیت اجتماعی ایشان با یکی از بانکهای مادرید “کا خا مادرید” (صندوق پس انداز مادرید) می باشد.

برای مجله موسیقی سور موسیک چندین مقاله در زمینه ریشه تاریخی سازهای زهی نوشته اند.

در چندین مورد از ایشان مصاحبه رادیویی و تلوزیونی و همچنین ضبط بعضی از کنسرتها بطور زنده انجام شده است.
اولین کتاب تنظیم های ایشان برای چهار نوازی گیتار در سال ۲۰۰۹ به جاپ می رسد و جلد دوم ابتدایی گیتار را نشر میکند.

از سال ۱۹۹۶ تا بحال بعنوان مدیر ومعلم در آموزشگاه موسیقی “کورچه آ” در شهر موستولس فعالیت دارد. علاوه بر همکاری با شهرداریهای مختلف، کنفرانسها، کورسهای موسیقی و کنسرتهای مختلف هم برقرار می کند.

از سال ۲۰۰۷ با انجمن سنفونیستهای اسپانیا، کورس مقدماتی عود رنسانس و ویهوالا را انجام و رهبری می کند.

از سال ۱۹۹۹ کورس گیتار در شهر موستولس را رهبری میکند.
در سال ۲۰۰۹ شماره دهم کورس برگزار شد. این کورس جزو اولین کورسهاییست که در آن موسیقی قدیمی هم بصورت تئوری تدریس میشود. در کورس سال ۲۰۰۹ آقای رضیئی یک کنفرانس تئوری عملی در ظمینه سازها و موسیقی قدیمی اروپایی برای شرکت کنندگان در کورس تدارک دید.

علاوه بر نواختن ویهوئلا، عود رنِسانس، گیتار رنسانس، تیوربا (چیتارّونِه)، گیتار رومانتیک و گیتار کلاسیک، برای کسب تجربیات جدید در ظمینه موسیقی ایرانی با نواختن عود شرقی به تشکیل گروه زریاب درآمد که با چند کنسرت در مادرید همراهی شد.

در حال حاظر اولین ایرانی تحصیل کرده و متخصص در سازهای زهی زخمه ای رنسانس و باروک بحساب میاید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران viwio مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران twitter مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران facebook مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران google buzz مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران google مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران digg مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران yahoo مسعود رضیئی گیتاریست و موزیسین برجسته موسیقی ایران

Related posts:

  1. سخنی در باب مشکلات یک نوازنده در ایران
  2. نگاهی به وضعیت نوازندگی و تدریس گیتار در ایران ۲
  3. پرونده ای برای سریعترین گیتاریست های جهان -۱
  4. Igor Presnyakov گیتاریست شهیر یوتیوب
  5. افتتاح سایت ” خانه گیتار ایران “
  6. آنا ویدویک نوازنده برجسته گیتار کلاسیک
  7. پاکو پنا و حضور در ایران
  8. Jose Tanaka فلامنکو گیتاریست
  9. مصاحبه خاویر پریمو با ویسنته آمیگو گیتاریست برجسته فلامنکو
  10. آنا ویدویک نوازنده برجسته گیتار کلاسیک