اختصاصی خانه گیتار ایران

او کارهایی مانند Taurommusica para ocho monumentos مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی استagia ، Locura de brisa y trino را از نظر حس پیچیده موسیقیایی آن ها با جمله ی معروف استراوینسکی که می گوید: یکی از پایه ها و شاخصه های اصلی فلامنکو گریختن از سادگی و بدیهی بودن است، فلامنکو همیشه از روبرو شدن با الگویی ساده می گریزد، نت های موسیقی فلامنکو هرگز قابل پیش بینی نیستند.

او در ادامه ذکر کرد که فلامنکو شامل بیش از چهل سبک می باشد که هرکدام هویت خاص خودشان را دارند. تنها امید من در هنگام ساخت Música para ocho monumentos، خلق سمفونی برای موسیقی فلامنکو بود.

سمفونی “Música para ocho monumentos” حاصل پیش از پانزده سال تحقیق و مطالعه ی جانته د آندلوسیا (Junta de Andalucía) هنرمندی که از ابتدا در سال ۱۹۹۱ تصیم به ساخت آن گرفت، می باشد. قطعات این سمفونی نوشته ی مانولو سانلوکار می باشد که هدف از ساخت آن معرفی ساختارهای مهم تاریخی، موسیقی هشت شهر اسپانیا می باشد که کمتر مورد توجه قرار قرار گرفته است. که می توان به برخی از ان ها مانند:

The Millares de Almería, Baelo Claudia de Cádiz, the Baño de Comares de Granada, the Castillo de Sabiote de Jaén, the Monasterio de los Jerónimos de Córdoba, the Cementerio Redondo de Sayalonga de Málaga, the Minas de Riotinto de Huelva and the Hacienda del Olivar de Sevilla are some of the اشاره کرد. در اجرای این سمفونی ارکستر کردبا (Cordoba) به رهبری کارلو پالسچی (Carlo Palleschi) مانولو سانلوکار را همراهی می کردند. او در این باره می گوید که سمفونی (Música para ocho monumentos) موسیقی در سبک فلامنکو نمی باشد بلکه بیشتر شبیه به موسیقی های اسپانیایی ، آندلوزیایی (Andalusian) می باشد.

این سمفونی به مدت بیش از هشتاد دقیقه ادامه داشت و در ابتدای آن آهنگساز تاکید بیشتری را بر ارکستر نسبت به گیتار داشت. مانولو سانلوکار در این باره می گوید که من این سمفونی را برای خودم به تحریر در نیاوردم، بلکه آن را برای Andalucía به تحریر در آوردم. شاید برای اولین بار بود که من تمام تمرکزم را برروی گیتار نگذاشتم و توجه بیشتری نسبت به ارکستر کردم.

در همین روز این هنرمند دست به اجرای اثری به نام La Canción de Andalucía با همراهی گروهی از کنسرواتوار Coro Fernando de las Infantas and Coro Infantil del و همراهی گروه کر Córdoba کرد. سانلوکار در این مورد می گوید: پس از پنجاه سال تجارت باید کاری را برای سرزمینی که چیزهای زیادی را به من داده است ، انجام می دادم. به اعتقاد او این اثر نه معروف است و نه ساده، بلکه به گفته ی استادم Machado اگر می خواهی جهانی شوی باید در مورد مردم جامعه ی خود سخن بگویی. او در پایان ذکر کرد که در حال کار برروی اثری به صورت شنیداری-نمایشی (Audiovisual) می باشد تا هویت موسیقی فلامنکو را شفاف کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی است viwio مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی است twitter مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی است facebook مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی است google buzz مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی است google مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی است digg مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی است yahoo مانولو سانلوکار : فلامنکو مشکل ترین سبک موسیقایی شرقی است

Related posts:

  1. باخ فلامنکو
  2. فلامنکو و کریسمس
  3. تلاقی دو موسیقیِ فلامنکو و عربی
  4. موزه رقص فلامنکو
  5. Jose Tanaka فلامنکو گیتاریست
  6. فلامنکو فانتزی
  7. الامبرا با سه بیان موسیقایی
  8. چه نوع موسیقی فلامنکو نیست ؟
  9. مصاحبه با مانولو سنلوکار
  10. مناسب ترین ساز، مناسب ترین هزینه