نوازنده ای که اجراهای وی جدا از اینکه توانست پلی باشد میان موسیقی فلامنکو و جز اما همواره اصالتهای این موسیقی را حفظ نموده است و نواختن وی روح و هویت این موسیقی را به شنونده منتقل مینماید.
وی در کنسرواتوار موسیقی مادرید جایی که موسیقی جز را شناخت تحصیلات خود گذراند که در آن زمان عمده فعالیت وی تمرین و همکاری با گروههای آماتور و محلی بود. شاید اشتیاق وی برای اجرایی متفاوت از عضویتش در گروه Dolores برخلاف شیوه و سبکی بود که فرا گرفته بود .
در دهه ۸۰ این گروه آلبومهای Dolores”, ۱۹۷۵, “La Puerta Abierta”, ۱۹۷۷, و “Asa-Nisi-Masa”, ۱۹۷۸ منتشر نمودند .
وی در طول دوران فعالیت هنریش با نوازندگان جز و فلامنکو مشهوری چون :Carles Benavent, Chano Domínguez, Tete Montoliú, Pedro Iturralde, Lou, Bennet, Jean Luc Vallet, Slide Hampton and Chick Corea; Paco de Lucía, Camarón, Tomasito, El Potito and José Antonio Galicia فعالیت داشته است که شاید کسی که وی را به دنیای موسیقی فلامنکو معرفی نمود بتوان تنها پاکو دلوسیا نامید کسی که به واسطه شهرت و محبوبیتش همکاری با وی برای هر نوازنده ای افتخاری محسوب میشود .
ببینید:
اجرا همراه با پاکو دلوسیا
وی در سال ۱۹۹۵ بهمراه نوازنده پیانو چانو دومینگوئز آلبومی را منتشر نمود با عنون ۱۰ قطعه برای پاکو دلوسیا بهمراه نوازندگان دیگری چون :
Javier Colina , Tino Di Geraldo Luis, Dulzaides , bongos و shekere
که ۱۰ قطعه از برترین آثار پاکو دلوسیا در این آلبوم با رنگ و حال و هوای موسیقی جز به اجرا در آمد.
گوش کنید :
قطعهRío ancho از این آلبوم با اجرای خورخه پاردو
گوش کنید :
قطعه Almoraimaاز این آلبوم با اجرای خورخه پاردو
Related posts: