him1 تکنیک پنج انگشتی دست راستامروزه در دنیای موسیقی نوازندگان بسیاری را میبینید که با مهارت هایشان شما را مبهوت می سازند . جدا از بحث هایی همچون استعداد و نبوغ باید بدانیم که شیوه های جدید در امر آموزش و همچنین خلاقیت های فردی در زمینه یادگیری در هر زمینه یکی از مواردیست که پیشرفت شما را تضمین میکند . Charles Postlewate در مقدمه ویدیو آموزشی خود میگوید : هدف از تکنیک پنج انگشت دست راست در گیتار کلاسیک تحمیل آن به نوازنده نیست بلکه راهیست برای یافتن شیوه های جدید تا آغازی باشد برای یافتن تکنیک های دیگر وشیوه هایی برای پیشرفت تکنیکال شما .

در شیوه معمول در آموزش گیتار چه در سبک کلاسیک و فلامنکو ( به استثنای چند تکنیک همانند راسگوادو ) شما از انگشت کوچک هیچ استفاده ای نمیبرید .به عقیده چارلز پاستل ویت این یعنی عدم بهره گیری از ۲۰ درصد توان دست راست شما.

در مستر کلاس فلورین کنیل که شاید بهترین کلاس آموزشی تا به این حال در ایران بود وی نیز بر این امر تکیه داشت که خلاقیت های شما در تنوع دادن به تکنیک های مختلف موجب پیشرفت شما در این امر میشود.
البته بنا بر عقیده برخی از نوازندگان این کار ثمره چندانی ندارد چون کاربردی در اجرای قطعات ندارد که در جواب باید گفت بسیاری از قطعات تنظیمی و حتی ساخته شده برای گیتار دارای که در ان واحد شما باید یک آکورد را که شامل پنچ نت میشودرا بجای ۲بار استفاده از انگشت شست از انگشت کوچک دست راست استفاده نمایید .

در صورت دیگر از نظر اعصاب دست راست- استفاده از انگشت کوچک و تقویت آن موجب تفکیک عصبی کاملی در میان انگشتان شما میشود .

Charles Postlewate از سن ۱۲ سالگی شروع به نوازندگی نمود وی تحصیلاتش را در زمینه مهندسی در دانشگاه ادامه داد و در همانجا بود که زیر نظر Bob Brown شروع به نواندگی و یادگیری گیتار جز نمود.

five finger تکنیک پنج انگشتی دست راست

وی به نوازندگی گیتار الکتریک ادامه داد و در گروه محلی کوچکی نیز به نوازندگی میپرداخت بعد از فارغ التحصیلی و کسب درآمد وی توانست در سال ۱۹۶۶ به رشته مورد علاقه خودش برود و تحصیلات موسیقی را در دانشگاه Wayne Stateایالت میشیگان شروع نمود.

در آنجا بود که وی با گیتار کلاسیک آشنا شد و بصورت جدی شروع به نواختن گیتار کلاسیک زیر نظر Joseph Fava نمود که در این زمینه مستر کلاسهایی که با مدرسین مختلف و نوازندگان معتبری چون :
Michael Lorimer – Oscar Ghiglia-
داشت موجب پیشرفت وی در امر نوازندگی شد.
در زمینه آهنگسازی و تنظیم نیز فعالیت بسیاری دارد . اما یکی از کارهایی که موجب شناخته شدن وی در دنیای گیتار شد ایده استفاده از انگشت کوچک -هر چند در سال های قبل از طرح ایده وی نوازندگان دیگری نیز بر این مورد را مطرح ساخته بودند اشخاصی همچون آگوادو که چهره شاخص گیتار میباشد و یا آبل کارلوارو و حتی ویلالوبوس و اتودهای مشهورش

اما وی با ارائه تمرینات مختلف و استفاده کاربردی این ایده را از یک طرح اولیه به یک تکنیک عملی مطرح ساخت که سی دی وی با عنوان یادگاری برای ویلا لوبوس یکی از عمده کارهایش در جهت اشاعه این تفکر میباشد.

در مطالب آتی ویدیو تصویری از این نوازنده بهمراه تمریناتش برای اولین بار در ایران بصروت کامل در سایت قرار خواهد گرفت

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob تکنیک پنج انگشتی دست راست viwio تکنیک پنج انگشتی دست راست twitter تکنیک پنج انگشتی دست راست facebook تکنیک پنج انگشتی دست راست google buzz تکنیک پنج انگشتی دست راست google تکنیک پنج انگشتی دست راست digg تکنیک پنج انگشتی دست راست yahoo تکنیک پنج انگشتی دست راست

Related posts:

  1. آنالیز اتودهای لئو براور- شماره۲
  2. آنالیز اتودهای لئو براور- شماره۳
  3. چگونگی شکل دادن و مراقبت از ناخن
  4. کنترپوان در قطعات گیتار کلاسیک
  5. تکنیک گیتار کلاسیک شارون آیزبین
  6. تکنیک خفه کردن سمیهای باس در گیتار کلاسیک – دمپ
  7. درس هایی از مستر کلاس های معتبر دنیا
  8. cascading harmonics – قسمت اول تکنیک
  9. تکنیک نوازندگی قسمت اول – اتود نمونه ویلالوبوس
  10. بررسی تکنیک های موجود در سبک فلامنکو