ترجمه و تدوین : میثم بیک محمدی مدیر بخش راک
نوازنده و مدرس گیتار الکتریک

نویسنده تروی استتینا

66 بهترین رویه و روال تمرین چیست؟

من سالها پیش نواری از صحبتها و کارگاه Steve Vai که در Musicians Institute ضبط شده بود را نگاه کردم. او در حالی که می نواخت، می گفت که شما باید روزی ۱۲ ساعت تمرین کنید! باید این چیز را برای x ساعت تمرین کنید، سپس آن یکی را برای y مدت، بعد هم دیگری را برای z دقیقه، گیتار باید تنها چیزی باشد که اهمیت دارد. چی؟ فکر کنم یه چیزی رو متوجه نشدم! مگه پادگان نظامیه؟ منظورم اینه که… می تونم بگم؟ نواختن گیتار می تونه… مفرح باشه؟

اگر من چنین نگرش خشک و فولادی را به عنوان الگو در زمانی که وارد این کار شدم می داشتم، احتمالا ً گیتار را رها می کردم. دچار سوء تفاهم نشوید، من Steve Vai را دوست دارم، او واقعا ً یک نوازنده فوق العاده است و ایده ها و بینشهای زیادی هم دارد. اما شما Steve Vai نیستید. چیزی که برای او نتیجه بخش است احتمال دارد برای شما نتیجه بخش نباشد و بالعکس. مطمئنم سر این موضوع من و او با هم توافق داریم. و حقیقت مهم دیگری در مورد متعادل کار کردن:

اینکه چی و چگونه یک شخص تمرین می کند در طول زمان تغییر خواهد کرد، همانطور که سطح نوازندگیش تغییر می کند. بنابراین، آنچه که من یا Steve Vai یا هر کس دیگری اکنون تمرین می کند ممکن است چیزی که شما در زمان حال، باید تمرین کنید نباشد.

پس چه برنامه تمرینی برای شما بهترین است؟ آن برنامه ای که با هدفهای خاص شما، علائق خاص شما، خلق و خو و روحیه شما و سطح فعلی نوازندگیتان متناسب باشد. البته این مسئله پیچیده تر از ان است که بشود در یک فرمول ساده و کلی به آن پاسخ داد.

نمی توان هیچ پاسخ قطعی برای این سئوال پیدا کرد. با این وجود، می توانم رهنمودها و خط مشهای ابتدائی و اصولی را به شما نشان بدهم و آنچه خود انجام داده ام را برایتان بازگو کنم. سپس می توانید قطعات کار خود را کنار یکدیگر گذاشته و برنامه خاص تمرین خود را تدوین کنید.

دستورالعملهای ضروری:
تنوع را در تمریناتتان رعایت کنید تا گرفتار یکنواختی و خسته شدن نشوید. اصلا ً مهم نیست که یک چیز چقدر جالب است، همگی ما دارای حد و مرزی در مقابل خستگی هستیم. به همین خاطر، باید در حفظ تعادل بین نواختن موسیقی از یک سو، و انجام تمرینات سخت از سوی دیگر، بکوشید. شاید بهترین راهنمائی این باشد که به آنچه برایتان ثمر بخش است توجه و آنرا دنبال کنید.

در حالی که این کارها را انجام می دهید، ایده ها و شیوه های جدید را هم به برنامه تان اضافه کنید؛ آنچه را دوست دارید نگه دارید و آنچه را نه کنار بگذارید ( این اصلا ً بدین معنا نیست که چیزهای اساسی و بنیادی را که باید یاد بگیرید به دلیل سختی آنها در ابتدا، کنارشان بگذارید. بلکه منظور اینست که به دنبال چیزهایی که با علائق و خواسته هایتان منطبق هستند بروید. یک برنامه شخصی تمرین چیزیست که در طول زمان تکامل پیدا می کند.

خلاصه مطلب:

کاملا ً درسته! خیلی خوبه از کسانی نصیحت بگیرید که قبلا ً در جایی که شما قصد رفتن بدانجا را دارید بوده اند.
این مسئله ای ارزشمند است. اما در عین حال توجه داشته باشید که شما شخص دیگری هستید، و مقصد شما در نهایت کمی متفاوت از هر کس دیگر خواهد بود. بنابراین، تنها شما می توانید دقیقا ً بگوئید چه و چگونه باید تمرین کنید.

در مواقعی نیاز دارید که به غرایز خود اطمینان کنید. به طور کلی، من می توانم بگویم که باید مقداری تنوع و توازن در تمرینتان داشته باشید و دیگر اینکه خودم شخصا ً چه کار کرده ام. می توانید ایده های مرا بگیرید، آنها را امتحان کنید، آنهائی که برایتان مناسب است را بپذیرید و به کار ببندید و آنهائی را که نه کنار بگذارید. در طی زمان برنامه تمرینتان با نگهداشتن چیزهائی که دوست دارید و کنار گذاشتن آنهائی که دوست ندارید متکامل تر می شود.) برنامه تمرین Troy Stetina در مطلب بعدی ارائه خواهد شد.)

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob بهترین رویه و روال تمرین چیست؟ viwio بهترین رویه و روال تمرین چیست؟ twitter بهترین رویه و روال تمرین چیست؟ facebook بهترین رویه و روال تمرین چیست؟ google buzz بهترین رویه و روال تمرین چیست؟ google بهترین رویه و روال تمرین چیست؟ digg بهترین رویه و روال تمرین چیست؟ yahoo بهترین رویه و روال تمرین چیست؟

Related posts:

  1. برنامه تمرین من Troy Stetina
  2. چه میزان تمرین کافیست؟
  3. آیا باید تنها زمانی تمرین کنم که انگیزه دارم و سرحال هستم؟
  4. تمرین گیتار
  5. اجرا و ترس صحنه
  6. چگونه از تمرینات خود نتیجه بهتری بگیریم ؟
  7. نکاتی راجع محیط اجرا
  8. موزیکالیته چیست ؟
  9. چگونگی شکل دادن و مراقبت از ناخن
  10. آیا امکان یادگیری فلامنکو برای افراد غیر اسپانیایی و غیر کولی وجود دارد ؟