نویسنده :
حامد فتحی نوازنده و مدرس گیتار
info@hamedfathi.com

mangore%5B1%5D بررسی زندگی آگوستین باریوسAgustin Pio Barrios Mangore در ۵ ماه می سال ۱۸۸۵ در شهری کوچک بنام San Juan Bautista de las Misiones در کشور پاراگوئه بدنبا آمد .در خانواده ای پر جمعیت که موسیقی وشعر جایگاه بسیار مهمی داشت و در این فضای هنری او رشد نمود .

وی اولین نشانه های علاقمندی به موسیقی و ساز بالاخص گیتار را قبل از رسیدن به سن ده سالگی و از همان اوایل کودکی در خود نشان داد.در سال ۱۹۰۱ در حالیکه تنها ۱۳ سال سن داشت برای گرفتن بورس تحصیلی در Asunciónبه پایتخت پاراگوئه عزیمت نمود . که یکی از جوانترین دانشجویان دانشگاه در تاریخ پاراگوئه میباشد.

او علاوه بر اینکه بعنوان دانشجوی موسیقی در دانشگاه به تحصیل ادامه میداد عضویت و فعالیتهای جدی در دانشکده های سایر علوم چون ریاضی – ادبیات و روزنامه نگاری داشت .

باریوس به دو زبان تسلط کافی داشت اسپانیایی و گوارانی ( زبان محلی ) و همچنین توانایی خواندن و مطالعه به زبانهای دیگر چون انگلیسی – فرانسوی – آلمانی

پس از ترک کالج وی زندگی خود را صرف نوشتن شعر و موسیقی نمود.
او همچنین به سرودن شعر علاقه خاصی داشت بصورتی که برای این اشعار نیز اهنگ میساخت و با گیتار اجرا مینمود که برگرفته از تاثیر او از زادگاه و فرهنگ او میباشد.

باریوس دوستان زیادی داشت و سفرهای بسیاری را در کشورهای آمریکای جنوبی داشت که که به دوستان و هواداران خود کپی از اشعارش را بهمراه امضای خود به آنان هدیه میداد. که امروزه این نوشته ها ارزش بسیار زیادی پیدا کرده اند.

همگان او را نوازنده ای فوق العاده توصیف میکردند . جالب است بدانیم که باریوس اولین نوازنده گیتاری بود که آثارش بصورت صفحه ضبط شده است و مهمتر از آن اینکه این آثار بصورت زنده ضبط شده اند و تنها با یک بار ضبط ! که این آثار در حال حاضر وجود دارند که در مطالب بعدی در سایت قرار خواهد گرفت تا ببینیم نوازنده ای را که بدور از تکنیک های ضبط امروزی که با ۱۰۰ ها بار ضبط و ادیت آن و استفاده از افکت های مختلف چنین آثاری را اجرا نموده است آن هم در دوره ای که گیتار کلاسیک در حال شکل گرفتن بود!

پس در این مرحله او نیز اولین بود هرچند باز هم این کار نتوانست او را در جهان گیتار به شهرت برساند.

اکثر آثار او خصوصیت آثار رومانتیک را دارا میباشد در حالیکه او در قرن بیستم میریست و موسیقی مدرن که فراگیر شده بود .
موسیقی آثار او محتوای موسیقی محلی کشورش و موسیقی آمریکای لاتین را داشت و از سوی دیگر خاصیت تکنیکی بودن این آثار نیر قابل توجه است.

مرگ
باریوس در سال ۱۹۹ ۴۴ در Cementerio de Los Ilustres در در کشور السالوادور ۷ اگوست ۱۹۴۴ دیده از جهان فرو بست
در حالیکه موسیقی او تنها در مرزهای کشورش باقی ماند و تا مدتها فراتر نرفت.

 بررسی زندگی آگوستین باریوسآثار محلی ( فولکوریک)
موسیقی محلی پاراگوئه دستمایه اولین آثار باریوس جوان در زمینه آهنگسازی برای گیتار بود که در این زمینه میتوان به قطعاتی چون:
polca paraguaya, vals and zamba
اشاره نمود.

اما تاثیر مهم را استادش Gustovo Sosa Escalada داشت که او را با رپرتوار گیتار کلاسیک اشنا نمود.
در آن زمان باریوس کار اهنگسازی را با جدیت ادامه میداد و و در هنگام اجرا قطعاتی را از استاد سابق خویش مانند La Chinita و La Perezosa مینواخت
تحت تاثیر استاد جدید خود باریوس دست به اجرای آثاری از آهنگسازانی چون تارگا – سور – آگوادو پرداخت

Sosa Escalada معلم او از نوازندگی و تکنیک باریوس شگفت زده بود که با اصرار او بر خانواده باریوس بود که وی را برای ادامه تحصیل به Asunciónبرای ادامه تحصیل در زمینه موسیقی بفرستند در حالیکه او به حد کافی به تکنیک و مهارتهای اجرا رسیده بود و شروع به آهنگسازی در سال ۱۹۰۵ نمود.

آهنگسازی

آثار او را میتوان به سه قسمت تقسم کرد
-آثار فولکوریک ( محلی )
-آثار تقلیدی
-آثار مذهبی

موسیقی آمریکای لاتین و کشورش در اوایل تاثیر بسیار زیادی بر او داشتند و در دوره ای دیگر آشنایی با شیوه اهنگسازی در دوران رومانتیک و باروک یک قسمت دیگر از خصوصیات آهنگسازی او را تشکیل میدهد.

و آثار مذهبی او را میتوان در قطعه برجسته La Catedral دید قطعات مذهبی که میتوان تاثیر موسیقی باخ را در آن مشاهده کرد.یکی دیگر از این قطعات میتوان به Una Limosna por el Amor de Dios (An Alm for the Love of God) اشاره کرد

لیستی از مهمترین آثار

Aconquija
Allegro Sinfónico
Cueca
Danza Paraguaya
Estudio de Concierto
Jha, Che Valle
Julia Florida
Las Abejas
La Catedral
London Karape
Madrigal-Gavota
Maxixa
Mazurka Apasionata
Preludio
Sueño de la muñequita
Un sueño en la Floresta
Una limosnita por amor de Dios (Also known as “El ultimo trémolo” or “El último canto”)
Vals no 3
Vidalita

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob بررسی زندگی آگوستین باریوس viwio بررسی زندگی آگوستین باریوس twitter بررسی زندگی آگوستین باریوس facebook بررسی زندگی آگوستین باریوس google buzz بررسی زندگی آگوستین باریوس google بررسی زندگی آگوستین باریوس digg بررسی زندگی آگوستین باریوس yahoo بررسی زندگی آگوستین باریوس

Related posts:

  1. لئو براور
  2. نکاتی جالب درباره سگوویا
  3. Jorge Morel آهنگساز و نوازنده گیتار کلاسیک
  4. بیچو فیو،قطعه ی افسانه ای گمشده باریوس بعد از ۳۱ سال پیدا شد
  5. بررسی قطعه آستوریاس
  6. بررسی ساز گیتار
  7. بررسی زندگی آگوستین باریوس