حامد فتحی 

www.hamedfathi.com

 

یکی از مشکلاتی که بسیاری از هنرجویان گیتار در گیر آن میباشند اینست که نمیتوانند صدای مناسبی از ساز خود به وجود آورند صدای بدی که به اصلاح “گز ” میگویند . این مشکل اگر گیتار شما سالم باشد و مشکلی نداشته باشد به عملکرد دست چپ  شما بستگی دارد  که شاید عوامل بسیاری دارد از جمله  نوع عدم هماهنگی دست چپ و راست – فشار بیش از جد دست چپ – عدم ایجاد فشار متوازن از سوی انگشتان دست چپ  و موارد بسیار دیگری که در این امر دخیل میباشد . در این قسمت به سراغ یک نکته کوچک اما آموزنده  در زمینه بالابردن کیفیت عملکرد دست چپ برای تولید صدای مناسب و همچنین استفاده بهینه از انرزی و نیرو خواهیم رفت .

 

دیوید راسل در جواب به این سوال که چگونه میتوان دست چپ عملکرد بهتری داشته باشد میگوید :

“بسیار مهم است که نوازنده در ابتدا با حوصله و دقت بسیار به جایگاه انگشتان دست چپ بر روی گیتار دقت نماید و دقیقا انگشتان را در کنار فرت ها قرار دهد آنهم به صورتیکه صدای واضح و شفافی تولید کند .”

 

به عکس زیر توجه کنید مسلما قرار دادن نوک انگشتان در وسط فرت مسلما  نیروی بیشتری میطلبد , هم گاهی صدای نامطلوبی تولید میشود . همچنین هنرآموز دقت کند دست چپ در گیتار کلاسیک نیز با فرم خاصی بر روی فرت ها قرار میگیرد , اما به هر صورتی قرار بگیرد شما میبایست گوشه انتهایی  فرت را بگیرید .

 

 

weights 1 300x180 بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ

traditional classical left hand guitar position above بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپimages بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ viwio بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ twitter بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ facebook بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ google buzz بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ google بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ digg بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ yahoo بالا بردن کیفیت عملکرد دست چپ

Related posts:

  1. از چه سیمی استفاده کنیم ؟
  2. شارون ایزبین به سوالات شما در مورد گیتار پاسخ میدهد -۱
  3. نواختن آکوردهای باره دار و استیل دست چپ
  4. آموزش گیتار ۱- دست چپ
  5. ناخن های یک نوازنده گیتار
  6. جان ویلیامز و نکاتی در زمینه صدادهی در گیتار کلاسیک
  7. تکنیک گیتار کلاسیک شارون آیزبین
  8. درس هایی از مستر کلاس های معتبر دنیا
  9. cascading harmonics – قسمت اول تکنیک
  10. درک و لذت بردن از موسیقی