نویسنده :
حامد فتحی نوازنده و مدرس گیتار
info@hamedfathi.com
studiopack tall آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت
آیا نوازندگان موفق دارای نبوغ خاصی بوده اند ؟ آیا استعداد نقش بسیار مهمی را در این زمینه بازی میکند ؟ همواره در ذهن علاقمندان به موسیقی و بالاخص هنرجویان این مساله وجود دارد که بارها خود را با دیگر هنرجویان مقایسه میکنند و در برخی از زمینه ها از استعداد و نبوغ سخن می اوردند.
اما مهمترین نکته در این زمینه ممارست در تمرینات میباشد و پشتکار و صبر در این زمینه حرف اول را میزند . مسلما داشتن استعداد در این زمینه موجب سهولت شما در رسیدن به مقصودتان است اما بسیاری با شکست روبرو میشوند چرا که مقهور و مغرور این توانایی شده و پس از مدتی نه تنها به نتیجه نمیرسند بلکه بسیاری از فرصت ها را نیز از دست داده اند.

اما برای اینکه به هدفهای خود در نوازندگی برسید ابتدا داشتن اهداف مقطعی و سپس بلند مدت بایستی در ذهن شما شکل و ثبت گردد. در طی سالها نوازندگی و تدریس متوجه شده ام یکی از مشکلات اساسی نوازندگان نداشتن برنامه تمرینی روزانه و مرتب میباشد .

آیا تا بحال به این توجه کرده اید پس از سالها نوازندگی چگونه میتوانید از پس قطعات مختلف و همچنین تمرینات گوناگون بر آیید ؟
آیا تابحال با دیدن قفسه کتاب مملو از اتودها و متدهای مختلف گیتار دچار سردرگی نشده اید ؟
آیا میدانید چند قطعه در رپرتوار شما جای دارد و چگونه میتوانید بعنوان یک نوازنده همیشه این رپرتوار را هم حفظ و هم ارتقا دهید ؟
بنظر میرسد یک نوازنده بایستی دور نمایی از آینده نوازندگی خود نیز ترسیم کند و برای رسیدن به این دورنما داشتن برنامه و تفکری دقیق و منظم شرط اول در نوازندگی میباشد .
در طی مطالب آینده نمونه هایی از جنبه های تمرینات چه از نظر ذهنی و چه فیزیکی برای علاقمندان ارائه خواهد شد . مسلما در این امر استفاده از تجربیات نوازندگان برجسته بین المللی اولویت اول ما در این امر میباشد.
برای ارائه نظرات خود در این زمینه میتوانید به تالار گفتمان گیتار مراجعه نمایید.

سخنی از نوازنده شهیر گیتار کلاسیک دیوید راسل در زمینه تمرین :

russell david 10 آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت

برای اینکه به یک گیتاریست خوب مبدل شوید وقت هیچ وقت اضافه ای نخواهید داشت ! ثابت قدمی و پشتکار تنها راز موفق شدن در موسیقی میباشد .
این نکته من را به یاد داستانی در مورد مسابقه بین یک خرگوش و لاکپشت می اندازد .
برخی از نوازندگان با استعداد گیتار نمیتوانند نیروی بالاقوه درون خود را به تحرک در آورند واینکه به یک گیتاریست با مهارت تبدیل شوند چرا که آنها مغرور و مقهور استعداد خود میشوند و دیگر خود را درفضای تمرینات روزانه نوازندگی قرار نمیدهند

اما برخی دیگر حتی ما را شگفت زده میکنند چرا که بیش از حد انتظاری که ما از آنها داشتیم ظاهر شده اند چرا که آنها خود را در یک شرایط مستمر تمرین قرار داده اند.

پس تنها تفریح و وقت آزاد شما در موسیقی تمرین کردن شماست . تا اینکه بتوانید پس از مدتی به نتیجه دلخواه که موسیقی دلنشین گیتار است را بدست اورید.

مطالب مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت viwio آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت twitter آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت facebook آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت google buzz آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت google آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت digg آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت yahoo آهسته و یکنواخت به سوی موفقیت

Related posts:

  1. تکنیک شوک در نوازندگی گیتار
  2. تکنیک پنج انگشتی دست راست