مترجم
حامد فتحی نوازنده و مدرس گیتار
info@hamedfathi.com

 

دانلود کنید – صوتی :

اتود شماره ۴ به نوازندگی ریکاردو کوبو

دانلود ده اتود براور – نت

کلیک کنید

اتود شماره ۴ شباهت بسیاری با اتود شماره یک دارد . شاید بنوعی بسیاری از نتها اتود شماره یک به این اتود منتقل شده اند ولی ایندو در کسر میزان و همچنین تمپوتفاوت دارند همچنین از نظرهارمونی تنوع بیشتری نسبت به اتود شماره یک دارد. در حقیقت این اتود دارای کسر میزان ۵/۴ میباشد ( یعنی ۲/۳ + ۳/۴

همانند اتود یک ملودی بر روی سیمهای باس میباشد پس رعایت نکات قبلی ذکر شده الزامیست . نت های همراه تحرک بیشتری را نسبت به اتود یک دارا میباشند .

در سطر سوم شاهد حرکت های سریع نت های همراه هستیم باید دقت نمایید تا به سرعت مناسب و دقت این جابجایی ها را انجام دهید . و همچنین رعایت آکسانهایی که در طول قطعه آهنگساز از شما خواسته است نیز الزامیست .

اما یک نکته مهم الزامیست :

بارها دیده شده است هنرجو برای رعایت علائم دینامیکی قطعه را از ریتم میاندازد و یا از این قبیل موارد که توصیه میشود در ابتدا بدون توجه به موزیکالیته یعنی عدم توجه به علائم دینامیکی در جمله و تغییرات تمپو و غیره سعی نمایید با مترونوم قطعه را با تکنیک درست اجرا نمایید و به سرعت مطلوب برسانید و در آخر وقتی به این مهارت رسیدید به سراغ موزیکالیته قطعه بروید در این زمینه به تفسیر در بخش موزیکالیته و شیوه اجرای یک قطعه از ابتدا تا انتها صحبت خواهد شد .

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره4

نقطه اوج

در سطر پنجم به نقطعه اوج قطعه بر میخوریم که در عین حال پل عبوری است برای تکرار قسمت اول مسلما این رجوع با یک ریتارد خاتمه پیدا میکند که مهارت شما را در این امر میطلبد .

بافت ساختاری اتود شماره ۴ بسیار شبیه به اتود شماره ۱ می باشد در واقع بسیاری از نتهای تمرین اول به این اتود انتقال یافته اند ولی وجه اختلاف این دو در کسر میزان ، تنوع هارمونی و تمپوی پایینتر است.

این تمرین در واقع دارای کسر میزان ۴/۵ می باشد(۴/۳+۴/۲) که احتمالا برای افراد مبتدی تازگی داشته باشد. نتهای آکامپانیمان دارای تنوع حرکتی بیشتری نسبت به تمرین ۱ هستند مخصوصا در ضربهای بالا!

در سطر سوم آکامپانیمان های ضرب بالا سریعتر از قبل عوض می شوند و این قسمت باید با سرعت پایین تمرین شود و دقیقا با انگشت گذاری نوشته شده!!

نقطه اوج و همچنین پل عبوری برای رسیدن به تکرار قسمت A (انتهای سطر پنجم) باید مورد توجه باشد.

به مانند تمرینات قبلی پایان قطعه به آرامی به سمت سکوت پیش می رود.

ویبراتو و لگاتو در کل قطعه باید رعایت شود و باید دقت کرد که این اتود علاوه بر بافت ریتمیکی دارای ساختاری آوازی نیز می باشد.

در این اتود بدین معناست که این پوزیسیون بصورت ثابت تا انتهای خط مشخص شده در بالای نت ادامه دارد .و تنها شما میبایستی نت های باس را با انگشت p اجرا نمایید و باقی انگشتان تا انتها در سر جای خود میمانند .

در قطعه علائم دینامیک :

comodo :

۱= آسان – راحت – روان

۲= موومان یا حرکتی نه خیلی تند و نه خیلی کند – اجرایی آرام و آسان و راحت

ritardando :ری تارداندو : تاخیر کردن – کند کردن – ضمن درنگ کردن سست کردن – آهسته کردن – آرام کردن .

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob آنالیز اتودهای لئو براور شماره4 viwio آنالیز اتودهای لئو براور شماره4 twitter آنالیز اتودهای لئو براور شماره4 facebook آنالیز اتودهای لئو براور شماره4 google buzz آنالیز اتودهای لئو براور شماره4 google آنالیز اتودهای لئو براور شماره4 digg آنالیز اتودهای لئو براور شماره4 yahoo آنالیز اتودهای لئو براور شماره4

Related posts:

  1. اجرای یک قطعه از ابتدا تا پایان
  2. لئو براور
  3. آنالیز اتودهای لئو براور- شماره۱
  4. آنالیز اتودهای لئو براور- شماره۲
  5. آنالیز اتودهای لئو براور- شماره۳
  6. کنترپوان در قطعات گیتار کلاسیک
  7. تکنیک گیتار کلاسیک شارون آیزبین
  8. تکنیک خفه کردن سمیهای باس در گیتار کلاسیک – دمپ
  9. تکنیک نوازندگی قسمت اول – اتود نمونه ویلالوبوس
  10. کارکرد اتودها