نویسنده :
حامد فتحی نوازنده و مدرس گیتار
info@hamedfathi.com

دانلود اتود ۳ – کلیک کنید – نت
دانلود اتود ۳ – کلیک کنید – صوتی –

اتود شماره سه را باید تمرین مناسبی برای دست راست دانست .یکی از شایعترین ترکیبات دست راست p mi در این اتود بیشترین نقش را ایفا میکند

این اتود تمرین بسیار مناسبی برای یکی از پرکاربردترین و مفیدترین ترکیبات انگشتان دست راست یعنی pmi می باشد. انگشت p نت های باس را به صدا در میآورد و سپس انگشتان i , m در جواب نت ها را اجرا میکنند .

با توجه به متر ترکیبی(compound meter ) این اتود که کسر میزان ۱۲/۸ میباشد و شاهد دسته های سه نتی ( تریوله ) میباشیم این حالت بسیار مناسب برای اجرا به وسیله دست راست pmi میباشد .

در اجرای نت های باس تاکید خاصی مشاهده میشود که نوازنده میبایستی این تاکیدات را در کل اتود رعایت نماید .

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره3

اما از دست چپ نیز نباید غافل شد با توجه به مطلوب از این اتود که سرعتی بالا میباشد دست چپ باید در هماهنگی کامل با دست راست عمل کند . مسلما در این بین مشاهده میشود که هنرجو تکنیک دست راست بهترین نسبت به دست چپ دارد و یا بلعکس در این حالت شما بایستی سعی نمایید تا توازنی میان دست راست و چپ به وجود اورید مسلما در صورت بالا بودن توانایی دست راست بهتر است مدرس از اتودهایی که تمرکز بیشتری بر دست چپ دارد استفاده نماید .

اما چند نکته که تنها مربوط به این اتود نمیباشد . نوازنده خلاق سعی مینماید تا با اجرای شیوه های مختلف بتواند توانایی های تکنیکی خود را بالا ببرد . در این اتود و با توجه به اهمیت دست راست آیا بهتر نیست در ابتدا بدون توجه به دست چپ این اتود را اجرا کنید ؟

پس برای شروع ابتدا این الگوی دست راست را انجام دهید .

انگشت i , m ثابت وp متحرک

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره3

انگشت p ثابت و i , m متحرک

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره3

انگشت p متحرک و i , m متحرک

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره3

اما باز هم با اندکی خلاقیت میتوان حالت پنجمی هم متصور شد :

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره3

پس متوجه شدیم که چگونه میتوان از یک میزان چندین نمونه تمرینی ابداع نمود پس سعی نمایید خود نیز با خلاقیت بیشتر الگوهای تمرینی دیگری نیز پیدا کنید .

Rapido (راپیدو ):تند – سریع – فرز

ُُSimile ( سی می له ) : شبیه – مانند – مساوی

Sempre ( سه مپره ) ; دئما – پی در پی و مداورم – بدون تغییر در نوانس یا تمپو

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob آنالیز اتودهای لئو براور شماره3 viwio آنالیز اتودهای لئو براور شماره3 twitter آنالیز اتودهای لئو براور شماره3 facebook آنالیز اتودهای لئو براور شماره3 google buzz آنالیز اتودهای لئو براور شماره3 google آنالیز اتودهای لئو براور شماره3 digg آنالیز اتودهای لئو براور شماره3 yahoo آنالیز اتودهای لئو براور شماره3

Related posts:

  1. چگونگی شکل دادن و مراقبت از ناخن
  2. کنترپوان در قطعات گیتار کلاسیک
  3. تکنیک گیتار کلاسیک شارون آیزبین
  4. تکنیک خفه کردن سمیهای باس در گیتار کلاسیک – دمپ
  5. درس هایی از مستر کلاس های معتبر دنیا
  6. cascading harmonics – قسمت اول تکنیک
  7. تکنیک نوازندگی قسمت اول – اتود نمونه ویلالوبوس
  8. کارکرد اتودها