مترجم:
حامد فتحی نوازنده و مدرس گیتار
info@hamedfathi.com

تمرین دوم دارای سرعتی بسیار آرام و هارمونی چهار صدایی میباشد بنابراین یکی از مهمترین اهداف در این اتود تمرین برای حفظ تعادل و بالانس میان بخشهای مختلف صوتی میباشد .یکی از روش های مفید برای رسیدن به این هدف اینست که نوازنده هر یک از بخش های را بصورت جداگانه تمرین نماید چرا که باعث میشود شما با بافت هر یک از صدا ها آشنا شود و در نهایت همانند یک پازل بخشها را ترکیب نموده و در نهایت همه را بصورت کلی اجرا نماید .

برای دیدن عکس با کیفیت و بزرگنمایی بیشتر کلیک کنید.

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره2

توضیحات مترجم : بطور کلی در اجرای هر قطعه ای اجرای هر یک از بافتهای قطعه بسیار مهم میباشد . تفکیک خط ملودی – آکومپانیمان ( همراه ) – یافتن آکوردها های قطعه – نحوه اتصال هر یک از بخشها – جمله بندی و غیره
برای آشنایی بیشتر با این موارد این مقاله را مطالعه فرمایید:
اجرای یک قطعه از ابتدا تا پایان

توجه نمایید :
سخنان بزرگان موسیقی در زمینه نحوه تمرین

جمله بندی در این تمرین بسیار مهم است و صدای نتها بصورت لگاتو ( پیوسته باید اجرا شود که این مهم با حرکات جزئی دست چپ و راست فراهم می شود. شیفت(تغییر پوزیسیون بصورت پرشی – عنوان مثال از پوزیسیون یک به پوزیسیون پنج .) باید بصورت خیلی آهسته انجام شود که موجب استقلال انگشتان دست چپ خوهد شد .
این اتفاق در یک لحظه باید بیفتد . در صورتیکه دست راست شما با دست چپ هماهنگی نداشته باشد موجب میشود تا صدا قطع شده و این توالی مورد نظر از بین رود.

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره2

به این مقاله توجه نمایید:
عدم پیوسته نواختن( عدم هماهنگی دست چپ و راست)

سعی نمایید آکوردها را به صورت رول ( اجرای آکوردها بصورت شکسته و آرپژ گونه ) اجرا ننمایید و آکوردها باید همه با هم اجرا شوند . باید توجه داشت که اجرای یک آکورد به صورت رول در یک قطعه دارای شرایطی میباشد که در این اتود هدف این مورد نیست ( در مطالب آتی اشاره میشود که چه آموردهایی در یک قطعه باید بصورت رول اجرا شوند و چرا ).
همانند اتود شماره یک ریتم قطعه دارای سنکوپ میباشد اما سرعت پایین تری دارد . توجه به سکوتها مهم است بعنوان مثال در میزان دوم این سکوت به شما کمک میکند تا وارد مرحله بعدی بشود . نتهای باس نیز در کل قطعه باید صدایی کشیده داشته باشند.

در زمینه انگشت گذاری شما باید به خواسته آهنگساز توجه نمایید در این قسمت با توجه به معاصر بودن آهنگساز و اینکه خود گیتاریستی برجسته بوده است نبایستی انگشت گذاری برخلاف توجه وی انجام داد .
نقطعه اوج قطعه در میزان اول و دوم از خط دوم اتود میباشد که بصورت آکسان بر روی آن تاکید شده است.
این قطعه با توجه به سرعت پایینی که دارد جدا از تمرین مناسب برای ویبراتو تمرین مفیدی برای دست راست نیز میباشد .

 آنالیز اتودهای لئو براور شماره2

توجه به بالانس بودن ضربات i a m p و سوناریته حاصل از آن باید شکل زیبایی به این اتود بدهد . اما در مورد سرعت مسلما ۲ دقیقه زمانی که براور برای اجرای این اتود منظور نموده است نشان میدهد که تا چه حد این قطعه دارای حالت سکون و شناور میباشد.
زمان تقریبی دو دقیقه برای این قطعه کاملا نشان می دهد که براور خواستار چه اندازه سکون در این اتود می باشد.

دانلود صوتی این اتود از David Tanenbaum

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob آنالیز اتودهای لئو براور شماره2 viwio آنالیز اتودهای لئو براور شماره2 twitter آنالیز اتودهای لئو براور شماره2 facebook آنالیز اتودهای لئو براور شماره2 google buzz آنالیز اتودهای لئو براور شماره2 google آنالیز اتودهای لئو براور شماره2 digg آنالیز اتودهای لئو براور شماره2 yahoo آنالیز اتودهای لئو براور شماره2

Related posts:

  1. آنالیز اتودهای لئو براور- شماره۳
  2. بررسی قطعه آستوریاس
  3. انتخاب رپراتوار مناسب
  4. کنترپوان در قطعات گیتار کلاسیک
  5. تکنیک گیتار کلاسیک شارون آیزبین
  6. تکنیک خفه کردن سمیهای باس در گیتار کلاسیک – دمپ
  7. cascading harmonics – قسمت اول تکنیک
  8. تکنیک نوازندگی قسمت اول – اتود نمونه ویلالوبوس
  9. چگونه قطعاتمان را از یاد نبریم؟
  10. پیدا کردن نت