اختصاصی خانه گیتار ایران19060761 آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین

در این قسمت به آموزش ریتم رومبا توسط خوان مارتین میپردازیم.از نظر تاریخی منشا این ریتم را باید در آفریقا جست و سپس بردگانی که به به کوبا برده شدند این رقص و ریتم آنرا به آن کشور بردند.و سپس به اسپانیا منتقل شد.

شاخه های این ریتم:
Cuban Rumba, موسیقی وریتم آفریقایی که سرمنشا تمامی سبکهای رومبا در حال حاضر میباشد

Rumba (dance), رقص های بسیاری که منشا گرفته شده از ریتم رومبا میباشد.

Flamenco Rumba, شاخه ای از موسیقی فلامنکو که به جیپسی رومبا مشهور است

African Rumba, سبکی از موسیقی که منشا آن کشور کونگو میباشد

فرق رومبا در کوبا و اسپانیا در این بود که در کوبا این موسیقی و ریتم را با طبل و چکشهای چوبی اجرا میکردند در حالیه در اسپانیا همراه با گیتار و کف زدن .

معرفی رومبا – هنر مرموز فلامنکو از خانم نگار نیک اندام

مبدا اولیه رومبا کوبا می باشد.در واقع آن یک رقص عمومی کوبایی است که توسط Conquistadores

هنگامی که از دنیای نوین باز میگشتند به اسپانیا معرفی گردید.

این سبک به عناصر اندکی از اهالی اسپانیا و کولیها توسعه پیدا کرد و شکل امروزی خود را به اینصورت که میشناسیم پیدا کرد .

این سبک جدید و مشهور، نمونه ای از تداوم و گسترش فلامنکو است که ایده های معاصر را در موسیقی منعکس میکند و تاًثیر شدید آمریکای لاتین را ابراز می دارد.

حال رومبا یک سبک فلامنکوی محض میباشد که از تینتوس و تانگوس گسترش یافته و دارای ریتم دوضربی سنکوپ دار است.

از سبکهای فرعی رومبا نیز میتوان

را نام برد. Danzon & Gitana
Conquistadores = دو معنا دارد
۱=به کسانی گفته میشود که در یک جنگ پیروز میشوند
۲=رهبری در جنگهای میان امریکا و اسپانیا

مقاله ای با عنوان کمپاس چیست از کیوان نعمت الهی :
در بین دستگاههای متعدد موسیقی فلامنکو، دستگاههایی هستند که فاقد کومپاس میباشند یا کومپاس ساده ای دارند که تنها محدود به ریتمی خاص در طول یک میزان میشود. اینها دستگاههای هستند که به راحتی برای عامه مردم قابل درک میباشند و مشهورترین آنها یعنی Rumba امروزه تبدیل به مردمی ترین دستگاه فلامنکو شده است.

ریشه این دستگاه موسیقی از آمریکای لاتین است و ریتم خاص آن، در بسیاری از کشورهای غیر اسپانیولی زبان و از جمله کشور خودمان،به همین نام شناخته شده است و بسیاری از نوازندگان گیتار، در کنسرتها و آلبومهای خود، قطعات مختلفی را در این دستگاه تنظیم و اجرا میکنند و نام فلامنکو را بر کار خود میگذارند.

در حالیکه این تنها بخش کوچکی از موسیقی دستگاهی فلامنکوست. برخی حتی تنها با استفاده از بعضی تکنیکهای گیتار فلامنکو، موسیقی خود را به نام فلامنکو عرضه میکنند، بدون اینکه مایه ای از موسیقی دستگاهی و کومپاس در کار آنها دیده شود.به هر حال توجه به این نکته مهم است که اگر چه تکنیکهای متنوع گیتار فلامنکو، اغلب زیبا و هیجان انگیز هستند و بسیاری از نوازندگان از آنها در کار خود بهره میبرند، اما بدون رعایت اصول موسیقی دستگاهی فلامنکو و مهمتر از همه کومپاس،شاید آن موسیقی زیبا باشد، ولی قطعا فلامنکو نیست! ( مانند کارهای اوتمار لیبرت و جیپسی کینگ)

در این قسمت میتوانید کلیپ آموزشی از خوان مارتین را دانلود نمایید که در آن این ریتم را معرفی و آموزش میدهد به همراه تکنیکهای دیگر در این ریتم و اجرای قطعه ای از خودش.

هرچند خوان مارتین را نمیتوان نوازنده برجسته ای در دنیای فلامنکو نامید اما شاید از برترین مدرسان گیتار فلامنکو میباشد و شخصی که در اشاعه این هنر در جهان نقش بسیاری داشته است بلاخص در ایران و چند سال پیش هم حضوری در ایران داشت که هرچند نتوانست رضایت مشتاقان فلامنکو را بر آورده سازد.
جالب است بدانید بزرگترین کنسرت خوان مارتین در طول عمر هنری وی کنسرت این شخص در کاخ نیاوران بود که در سایت او نیز میتوانید به این نکته پی ببرید.
http://www.flamencovision.com/concerts.html

دانلود- کلیک کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین viwio آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین twitter آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین facebook آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین google buzz آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین google آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین digg آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین yahoo آموزش گیتار ریتم رومبا خوان مارتین

Related posts:

  1. Manha de Carnaval لوئیز بونفا
  2. موزه رقص فلامنکو
  3. Jose Tanaka فلامنکو گیتاریست
  4. Malaguena -Ernesto Lecuona
  5. کمپاس
  6. فلامنکو مدرن
  7. فاندانگو
  8. بررسی توکه آلگریاس
  9. بررسی دستگاه های فلامنکو -توکه
  10. خوان سرانو