مترجم : آرمان شهیدی
همکار بخش گیتار راک

 

این مقاله ترجمه ایست از کتاب راز نواختن گیتار نوشته ی جو satriani 300x300 آرپژ های سه تایی Guitar Secret استاد بزرگ و نوازنده ی صاحب سبک گیتار الکتریک. خواندن این مقاله را به توازندگان تمامی سبک ها توصیه میکنم.

جو ستریانی:

در این جا یک تمرین از آرپژ سه تایی آورده شده که بین سیزده فرت و شش سیم گیتار گسترده شده است. این یک تمرین عالی برای هر دو دست وتمرینی است که به شما کمک می کند تا متوجه شوید یک آکورد چگونه بین دسته ی گیتار تجزیه می شود. آرپژها عبارتند از:

F major (1, 3, 5)

F minor (1, b3, 5)

F diminished (1, b3, b5)

F augmented (1, 3, and #5)

F sus4 (1, 4, 5)

این آرپژها باید در تمامی پوزسیون های گیتار نواخته شوند. سعی کنید هر پنج آرپژ را با نت های روبرو ( نت ها به ترتیب به صورت دوره ی تناوب چهار تایی نوشته شده) بنوازید:

C, F, Bb, Eb, Ab, Db, Gb B, E, A, D, G.

نکته:اگر شما نمی توانید یک آرپژ را با توجه به کمبود فرت کامل کنید تا هر جا که دسته ی گیتار به شما اجازه میدهد این کار را انجام دهید.

نکته: این تمرین ها باید با سرعت پایین و با یک مترونوم نواخته شوند. در ابتدا هماهنگی سپس سرعت.

نکته: این آرپژ ها را با پیک و به صورت متناوب بنوازید.

موفق باشید.

برای دیدن تصویر بزرگتر کلیک کنید

 آرپژ های سه تایی Guitar Secret

مطالب مرتبط

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
cloob آرپژ های سه تایی Guitar Secret viwio آرپژ های سه تایی Guitar Secret twitter آرپژ های سه تایی Guitar Secret facebook آرپژ های سه تایی Guitar Secret google buzz آرپژ های سه تایی Guitar Secret google آرپژ های سه تایی Guitar Secret digg آرپژ های سه تایی Guitar Secret yahoo آرپژ های سه تایی Guitar Secret

Related posts:

  1. جو ستریانی – پیدا کردن نت